Czy każdy handlowiec musi dzwonić do klientów?

Sprzedaż telefoniczna to rodzaj handlu, którego obawia się wielu sprzedawców. Nic dziwnego – w końcu jest ona znacznie trudniejsza niż sprzedaż bezpośrednia.

Gamma - Czy każdy handlowiec musi dzwonić do klientów?

Czy każdy handlowiec musi dzwonić do klientów?

Sprzedaż telefoniczna to rodzaj handlu, którego obawia się wielu sprzedawców. Nic dziwnego – w końcu jest ona znacznie trudniejsza niż sprzedaż bezpośrednia. Rozmawiając z klientem musimy zważać na każde słowo oraz starać się aktywnie pozyskać jego zaufanie – klient nas nie widzi, przez co zadanie to jest bardzo utrudnione.

Czy każdy handlowiec musi dzwonić do klientów?

Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Z pewnością nie każdy handlowiec musi sprzedawać produkty przez telefon – w końcu większość małych i średnich przedsiębiorstw bazuje na sprzedaży bezpośredniej. Jednak zdecydowanie każdy handlowiec powinien być w stanie przeprowadzić rozmowę telefoniczną z klientem z dbałością o kulturę osobistą, sposób wysławiania się i wykorzystanie technik negocjacyjnych.

Do obowiązków sprzedawców może być m. in. pozostawienie swojej wizytówki u klienta niezdecydowanego czy przyjmowanie dodatkowych zamówień przez telefon. Sprzedawca nie może więc bać się rozmów telefonicznych nawet wtedy, gdy nie zajmuje się telemarketingiem.

Jak nauczyć się rozmawiać z klientem przez telefon?

Sprzedawcom z pomocą przychodzą różne szkolenia z zakresu telefonicznej obsługi klienta. Warto postawić na dobrej jakości, praktyczne szkolenie telemarketing wykorzystuje konkretne techniki sprzedaży, przez co powinniśmy uczyć się ich od najlepszych praktyków.

Dodatkowo możemy skorzystać z kursów i szkoleń z pokrewnych obszarów. Warto wziąć udział w zajęciach ze zbijania obiekcji, sztuki wypowiedzi, komunikacji czy prezentacji produktu. Dobrym pomysłem będą także szkolenia negocjacje, które pomogą poznać techniki rozmów z klientem.

Z pewnością nie każdy handlowiec musi pozyskiwać klientów lub sprzedawać produktów przy pomocy telefonu. Jednak każdy sprzedawca powinien być gotowy odbierać połączenia przychodzące i nie wahać się zadzwonić do klienta w celu dogrania szczegółów zamówienia. Brak obaw przed wykonaniem telefonu do klienta jest jedną z cech, które powinien mieć każdy handlowiec.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

strefy wiedzy

WikiGamma

WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A

Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie

Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video

Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek

Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły

Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
Voucher rozwojowy 2025