Czy sprzedaż telefoniczna jest trudniejsza od tej tradycyjnej?

Wielu sprzedawców, szczególnie początkujących, bardzo obawia się telefonicznego kontaktu z klientem. Niemal każdy handlowiec jest przekonany, że telemarketing jest dużo trudniejszy niż zawieranie transakcji podczas bezpośredniej rozmowy.

Gamma - Czy sprzedaż telefoniczna jest trudniejsza od tej tradycyjnej?

Czy sprzedaż telefoniczna jest trudniejsza od tej tradycyjnej?

Wielu sprzedawców, szczególnie początkujących, bardzo obawia się telefonicznego kontaktu z klientem. Niemal każdy handlowiec jest przekonany, że telemarketing jest dużo trudniejszy niż zawieranie transakcji podczas bezpośredniej rozmowy. Czy taka jest prawda? A jeśli tak – z czego wynikają te trudności?

Telesprzedaż kontra sprzedaż bezpośrednia

Kontakt z klientem poprzez rozmowę telefoniczną może być utrudniony z różnych powodów. Do najczęstszych zaliczyć można samą niechęć klienta – w końcu gdy sam do nas przychodzi jest nastawiony na zakup produktu lub choćby poznanie oferty w konkretnym czasie. Dzwoniąc do niego często możemy trafić na sytuacje, w których klient nie może lub nie ma ochoty rozmawiać.

Telesprzedawca musi charakteryzować się cierpliwością, odpornością na stres, dystansem do pracy oraz wyrozumiałością – w końcu nasz rozmówca może być zajęty lub zwyczajnie mieć zły dzień na rozmowy z przedstawicielem firmy. Innym utrudnieniem jest sama komunikacja.

Podczas bezpośredniej rozmowy większość wrażenia sprawiamy swoją postawą, gestykulacją, wyrazem twarzy czy tonem głosu: wszystkim, co zaliczane jest do mowy niewerbalnej. Podczas rozmowy telefonicznej nasz klient wyrabia sobie o nas zdanie jedynie poprzez mowę parawerbalną (czyli ton głosu lub tempo mówienia) oraz werbalną (używane słownictwo, poprawność gramatyczną zdań).

Telesprzedaż – czy można się tego nauczyć?

Aby odnieść sukces w telesprzedaży należy posiadać wiele umiejętności. Sprzedawca powinien cechować się doskonałym zmysłem, musi umiejętnie prowadzić rozmowę oraz pozytywnie podchodzić do całego procesu sprzedażowego. Niektórych umiejętności można się jednak nauczyć.

Z pomocą przyjdzie odpowiednie szkolenie telemarketing to przede wszystkim praktyka, dlatego warto wybierać kursy nastawione na ćwiczenia. Dodatkowo szkolenia negocjacje pomogą obyć się z technikami zbijania obiekcji czy prowadzenia samych rozmów tak, by nasz rozmówca był bardziej chętny do wysłuchania naszej oferty, co w konsekwencji zwiększy nasze szanse na pozytywne zakończenie transakcji.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

strefy wiedzy

WikiGamma

WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A

Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie

Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video

Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek

Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły

Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
Voucher rozwojowy 2025