Czym jest właściwa obsługa klienta, kim jest klient?

Obsługa klienta to ważny element budowy firmy. Od właściwej obsługi będzie zależeć wiele – czy klient zdecyduje się do nas powrócić i przyprowadzi ze sobą swoich znajomych, rodzinę i przyjaciół, czy też raczej wywołamy na nim tak złe wrażenie, że jego opinia pójdzie za naszą marką w świat i sprawi, że wielu naszych klientów od nas odejdzie i przybędzie zdecydowanie mniej nowych.

Gamma - Czym jest właściwa obsługa klienta, kim jest klient?

Czym jest właściwa obsługa klienta, kim jest klient?


Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, kim jest klient.
Nie tylko nie zdają sobie sprawy z tego ci, których zadaniem i codzienną pracą jest obsługa tej grupy społecznej i marketingowej, ale także nie zdają sobie sprawy z tego również właściciele firm i osoby kluczowe do jej właściwego prosperowania. Przez takie podejście prawidłowa obsługa klienta staje się zadaniem nieprostym, utrudnionym, a czasem jest również naszym własnym sabotażem.

W wielkim skrócie – klient to osoba, która może, ale nie musi wydać swoje pieniądze i zakupić nasz produkt czy usługę. To osoba, która podatna będzie dosłownie na wszystko – wygląd miejsca, w którym przebywa, wrażenia słuchowe, wzrokowe, głos, a szczególnie zachowanie osoby, która ją obsługuje.

Od osoby znajdującej się w pierwszym kontakcie z klientem zależy to, czy pracownik ten kontakt z klientem doprowadzi do sfinalizowania transakcji, czy zarobi na swoje utrzymanie, przyczyni się do większego obrotu firmy, otrzyma premię, a nawet – awansuje. Dlatego nie jest to istotne, czy obsługa klienta dokonywana jest przez telefon, czy osobiście i fizycznie w sklepie – w obu tych przypadkach kontakt z klientem nie może pozostawiać nic do zarzucenia, musi być naturalny, podkreślający ważność klienta i gotowość do odpowiedzi na jego potrzeby.

Bardzo dobrze sprawdza się postawa umożliwiająca i upewniająca klienta, że jesteśmy w stanie rozwiązać jego problem lub dostarczyć dokładnie to, czego potrzebuje.

Klient musi czuć się zauważony, zrozumiany, a przede wszystkim czuć się traktowany w sposób przyjazny.

Klient to osoba, która może wydać za produkt/usługę swoje pieniądze, może przyczynić się do ogólnego dobrobytu firmy i wszystkich jej pracowników, ale przede wszystkim może po pomyślnej transakcji rozgłosić pozytywne opinie na temat firmy, może przyczynić się do jej popularności na rynku i polecania znajomym znajomych.

Prawidłowa obsługa klienta to klucz do osiągnięcia niewymiernego długoterminowego sukcesu.

 

Chcesz poprawić swoje umiejętności negocjacyjne? Chcesz obronić się przed psychomanipulacją? Chciałbyś rozszerzyć działania sprzedażowe poza spotkanie z klientem? Może chciałbyś uzyskiwać lepszą skuteczność z rozmowy z klientem? Zobacz nasz dział: szkolenia handlowe i szkolenia:

Wybierz firmę szkoleniową roku.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

strefy wiedzy

WikiGamma

WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A

Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie

Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video

Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek

Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły

Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
Voucher rozwojowy 2025