Dlaczego sprzedawcy niechętnie dzwonią do klientów?

Telefoniczna obsługa klienta sprawia problemy wielu sprzedawcom. Handlowcy niechętnie dzwonią do klientów – główną przyczyną jest znacznie trudniejsza obsługa i sprzedaż przez telefon, niż podczas bezpośredniego kontaktu.

zdjęcie - (the_title())


Dlaczego sprzedawcy niechętnie dzwonią do klientów?

Telefoniczna obsługa klienta sprawia problemy wielu sprzedawcom. Handlowcy niechętnie dzwonią do klientów - główną przyczyną jest znacznie trudniejsza obsługa i sprzedaż przez telefon, niż podczas bezpośredniego kontaktu. Telesprzedaż wymaga od nas dużo większych umiejętności oraz znacznie większej dozy cierpliwości.

Dlaczego sprzedawcy niechętnie dzwonią do klientów?

Sprzedaż telefoniczna opiera się na mowie werbalnej i parawerbalnej - pożądany efekt możemy otrzymać jedynie przy wykorzystaniu odpowiedniego słownictwa, tempa mówienia czy sposoby wysławiania się. W rzeczywistości to właśnie mowa niewerbalna (gestykulacja, pozycja ciała, utrzymanie kontaktu wzrokowego) najbardziej wpływają na nasz odbiór przez klienta.

Mowa niewerbalna odpowiada więc za postrzeganie nas jako osób profesjonalnych, sympatycznych i godnych zaufania - cech, które w znaczący sposób zbliżają do nas klienta i są odpowiedzialne za pomyślne zakończenie transakcji. Drugim powodem niechęci handlowców do telesprzedaży jest samo podejście klientów.

Dzwoniąc do nich możemy trafić na nieodpowiedni moment (np. trudna życiowa sytuacja, jazda samochodem, praca, nauka), co może wzmagać ich irytację. W konsekwencji klienci często traktują telemarketerów jako nachalny i niepożądany element codzienności i niejednokrotnie dają to odczuć klientowi.

Jak walczyć z niechęcią do telesprzedaży?

Telesprzedaży można się nauczyć - choć oczywiście wskazana jest duża dawka cierpliwości i znaczna odporność na stres. Sprzedawca telefoniczny nie może brać do siebie każdego przejawu niechęci klienta do rozmowy: to główna zasada, którą należy się kierować w trakcie telesprzedaży.

Dobre szkolenie telemarketingowe pomoże nam również zaznajomić się z podstawowymi zasadami prowadzenia rozmów telefonicznych z klientami, co w dużym stopniu wzmocni nasze umiejętności i pozwoli poznać techniki i metody perswazji, negocjacji i argumentacji na odległość.

szkolenie telemarketingJeśli chodzi o dobre szkolenia negocjacje telefoniczne wzmocnią również naszą pewność siebie, dzięki czemu rozmowy z klientami będą przebiegać bez stresu.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.