Jak prawidłowo obsługiwać klienta w sklepie?

Prawidłowa obsługa klienta to gwarancja sukcesu oraz możliwość uzyskania całkiem niezłego obrotu. Właściwa obsługa powinna być dostarczona wszędzie tam, gdzie koniecznym jest wybicie się spośród konkurencji i pozyskanie większej ilości klientów.

zdjęcie - (the_title())

    Na obecnym rynku jest wiele firm, które świadczą podobne, jeśli nie takie same usługi, bądź handlują tymi samymi towarami. Jak wyróżnić się z tłumu firm istniejących na rynku i nie tylko przetrwać, ale również znokautować konkurencję? Odpowiedź wcale nie jest taka trudna - należy zatroszczyć się, by prawidłowa obsługa klienta mówiła sama za siebie.

    Wyobraźmy sobie ulicę, a na niej dziesięć różnych sklepów - z podobnymi cenami, tym samym asortymentem produktów lub usług. Każdy ich potencjalny klient ma niemalże tą samą odległość do każdego z nich. W którym jednak najchętniej zrobi zakupy i zwiększy obroty tej firmy, do którego chętnie wróci, który najchętniej poleci swoim przyjaciołom, rodzinie i znajomym? Rozważmy najgorszy scenariusz - nasz klient, pan Nowak, osoba w wieku średnim, z pewnym doświadczeniem konsumenckim i pewnymi wymaganiami, wchodzi do sklepu A. Mimo, że ceny są przystępne, a także na miejscu pan Nowak może zakupić wszystkie interesujące go produkty wymienione na jego zakupowej liście, to jednak pan Nowak nie decyduje się na zakup w tym sklepie. Dlaczego? Otóż, pan Nowak został źle potraktowany.

    Pan Nowak pytał o szczegóły dotyczące produktów, które go interesowały, jednak osoba, z którą rozmawiał, nie była zbyt miła. W zasadzie sprawiała wrażenie, jakby pan Nowak zakłócał jej święty spokój podczas wykonywanej pracy, a w dodatku nie potrafiła przedstawić rzetelnych informacji. Nie poinformowała także o zniżkach wynikających z najnowszego programu lojalnościowego i pierwszego zakupu w sklepie. Jakkolwiek, w wyniku takiej sytuacji pan Nowak nie dokonał zakupu również w sklepie B, ale za to dokonał w sklepie C. Co sprawiło, że pan Nowak postanowił właśnie tam dokonać zakupu, wydać swoje pieniądze na produkty, którymi i tak był zainteresowany, a do tego na pewno będzie polecał właśnie ten sklep, a nie żaden inny, swoim znajomym i rodzinie? Po prostu, w sklepie C obsługa zrobiła dosłownie wszystko, by zainteresować nie tylko produktami, ale także sobą pana Nowaka. Na dzień dobry został powitany miłym uśmiechem, a także poinformowany o funkcjonującym programie rabatowym.

    Otrzymał również odpowiedzi na swoje pytania, a cała obsługa wręcz stanęła na głowie, by mu zakupy umilić i uprzyjemnić. I to był właśnie klucz do sukcesu w wykonaniu tej firmy, która pod względem innych czynników niczym się nie wyróżniała.

     

    Chcesz poprawić swoje umiejętności negocjacyjne? Chcesz obronić się przed psychomanipulacją? Chciałbyś rozszerzyć działania sprzedażowe poza spotkanie z klientem? Może chciałbyś uzyskiwać lepszą skuteczność z rozmowy z klientem? Zobacz nasz dział: szkolenia handlowe i szkolenia:
    Wybierz firmę szkoleniową roku.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.