Jak prawidłowo obsługiwać klienta w sklepie?

Prawidłowa obsługa klienta to gwarancja sukcesu oraz możliwość uzyskania całkiem niezłego obrotu. Właściwa obsługa powinna być dostarczona wszędzie tam, gdzie koniecznym jest wybicie się spośród konkurencji i pozyskanie większej ilości klientów.

Gamma - Jak prawidłowo obsługiwać klienta w sklepie?

    Na obecnym rynku jest wiele firm, które świadczą podobne, jeśli nie takie same usługi, bądź handlują tymi samymi towarami. Jak wyróżnić się z tłumu firm istniejących na rynku i nie tylko przetrwać, ale również znokautować konkurencję? Odpowiedź wcale nie jest taka trudna – należy zatroszczyć się, by prawidłowa obsługa klienta mówiła sama za siebie.

    Wyobraźmy sobie ulicę, a na niej dziesięć różnych sklepów – z podobnymi cenami, tym samym asortymentem produktów lub usług. Każdy ich potencjalny klient ma niemalże tą samą odległość do każdego z nich. W którym jednak najchętniej zrobi zakupy i zwiększy obroty tej firmy, do którego chętnie wróci, który najchętniej poleci swoim przyjaciołom, rodzinie i znajomym? Rozważmy najgorszy scenariusz – nasz klient, pan Nowak, osoba w wieku średnim, z pewnym doświadczeniem konsumenckim i pewnymi wymaganiami, wchodzi do sklepu A. Mimo, że ceny są przystępne, a także na miejscu pan Nowak może zakupić wszystkie interesujące go produkty wymienione na jego zakupowej liście, to jednak pan Nowak nie decyduje się na zakup w tym sklepie. Dlaczego? Otóż, pan Nowak został źle potraktowany.

    Pan Nowak pytał o szczegóły dotyczące produktów, które go interesowały, jednak osoba, z którą rozmawiał, nie była zbyt miła. W zasadzie sprawiała wrażenie, jakby pan Nowak zakłócał jej święty spokój podczas wykonywanej pracy, a w dodatku nie potrafiła przedstawić rzetelnych informacji. Nie poinformowała także o zniżkach wynikających z najnowszego programu lojalnościowego i pierwszego zakupu w sklepie. Jakkolwiek, w wyniku takiej sytuacji pan Nowak nie dokonał zakupu również w sklepie B, ale za to dokonał w sklepie C. Co sprawiło, że pan Nowak postanowił właśnie tam dokonać zakupu, wydać swoje pieniądze na produkty, którymi i tak był zainteresowany, a do tego na pewno będzie polecał właśnie ten sklep, a nie żaden inny, swoim znajomym i rodzinie? Po prostu, w sklepie C obsługa zrobiła dosłownie wszystko, by zainteresować nie tylko produktami, ale także sobą pana Nowaka. Na dzień dobry został powitany miłym uśmiechem, a także poinformowany o funkcjonującym programie rabatowym.

    Otrzymał również odpowiedzi na swoje pytania, a cała obsługa wręcz stanęła na głowie, by mu zakupy umilić i uprzyjemnić. I to był właśnie klucz do sukcesu w wykonaniu tej firmy, która pod względem innych czynników niczym się nie wyróżniała.

     

    Chcesz poprawić swoje umiejętności negocjacyjne? Chcesz obronić się przed psychomanipulacją? Chciałbyś rozszerzyć działania sprzedażowe poza spotkanie z klientem? Może chciałbyś uzyskiwać lepszą skuteczność z rozmowy z klientem? Zobacz nasz dział: szkolenia handlowe i szkolenia:

    Wybierz firmę szkoleniową roku.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025