Jak rozwijać kompetencje zespołu sprzedaży?
Zespól sprzedażowy to niezwykle istotna część pracy w absolutnie każdej firmie. Ten zespół bowiem ma za zadanie w zasadzie wypromować firmę, stworzyć z niej naprawdę szeroko znaną markę.

Jak rozwijać kompetencje zespołu sprzedaży?
Zespól sprzedażowy to niezwykle istotna część pracy w absolutnie każdej firmie. Ten zespół bowiem ma za zadanie w zasadzie wypromować firmę, stworzyć z niej naprawdę szeroko znaną markę. Słowem – zasadniczo warto naprawdę inwestować w rozwój takiej grupy. Pytanie jednak pozostaje – w jaki sposób należy to uczynić?
Odpowiednia analiza osób
Na początek trzeba niestety dokonać pewnej dość niemiłej sprawy, a mianowicie powinno się sprawdzić, czy na pewno zespół sprzedaży składa się z osób, które wiedzą, jak wykonywać swoje zadania.
Warto dokładnie ocenić, czy jakaś osoba swoim postępowaniem przypadkiem bardzo nie psuje atmosfery w zespole, warto porozmawiać z różnymi jego członkami. Przy okazji jednak – zwróćmy uwagę, kto przy odpowiednim szkoleniu stanie się prawdziwym specjalistą! W końcu nie o to chodzi, aby jak najwięcej osób zwolnić!
Szkolenia dla handlowców – znakomity pomysł!
No właśnie – warto zasadniczo inwestować w szkolenia dla handlowców. Czego one dotyczą? Ano ich tematyka może być naprawdę całkowicie różna – mogą to być szkolenia negocjacje, kursy związane z umiejętnościami psychologicznymi, z budowaniem własnego wizerunku, z technik manipulacji.
Ważne by określić, jaka wiedza jest najbardziej potrzebna naszemu zespołowi. Co istotne w tym zakresie – wcale nie musi być tak, że organizujemy dla wszystkich pracowników jedno szkolenie dla handlowców.
Można zrobić tak, że za pomocą kierownika zespołu wypatrzymy osoby mające potencjał w danym, określonym kierunku i następnie je tylko skierujemy na różne szkolenia zewnętrzne.
Imprezy integracyjne, motywacyjne
Szkolenia dla handlowców to jedno, jednak nie warto zapominać, że obok nich opłaca się również inwestować w różnego rodzaju imprezy motywacyjne czy integracyjne w przypadku dołączenia się nowych członków do zespołu albo w ogóle organizowania na nowo zespołu.
Takie imprezy zapewnią na pewno lepszą współpracę między nimi oraz wykształcą w nich różnego rodzaju cechy takie jak chociażby elastyczność czy też kreatywność.
Windykacja należności
Klient, który nie płaci zwykle ma wiele długów. Od doboru właściwych technik zależy komu zapłaci najpierw. Nauczymy Cię technik z najwyższej półki perswazyjnej – od…Inteligentny telemarketing
Dziś nie wygrywa ten kto dużo dzwoni, tylko ten kto dzwoni mądrze. Poznaj inteligentny telemarketing – zamiast akwizytora stań się challanger’em. Szkolenie telemarketing pozwala na…Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















