Jakich umiejętności wymaga od nas rozmowa telefoniczna z klientem?

Telefoniczna rozmowa z klientem jest zwykle dużo trudniejsza niż prywatne spotkanie. Przede wszystkim my – sprzedawcy – nie jesteśmy w stanie odczytać mowy ciała i nastroju osoby, która jest po drugiej stronie słuchawki.

Gamma - Jakich umiejętności wymaga od nas rozmowa telefoniczna z klientem?

Jakich umiejętności wymaga od nas rozmowa telefoniczna z klientem?

Telefoniczna rozmowa z klientem jest zwykle dużo trudniejsza niż prywatne spotkanie. Przede wszystkim my – sprzedawcy – nie jesteśmy w stanie odczytać mowy ciała i nastroju osoby, która jest po drugiej stronie słuchawki.

Telefoniczna sprzedaż wymaga więc kilku cech osobowościowych i umiejętności, które w znaczący sposób mogą przełożyć się na nasze wyniki. Przedstawiamy 5 głównych cech, które powinien mieć telefoniczny opiekun klienta!

Cierpliwość

Cierpliwość jest cechą, która ma ogromne znaczenie w trakcie każdej rozmowy z klientami – szczególnie tej, która odbywa się przy pomocy telefonu. Musimy pamiętać, że nasz klient nie zna naszych zamiarów, nie jest pewien intencji, może być nawet nieufny: to całkowicie normalne. Zbywanie obiekcji przez telefon wymaga jednak dużo większej cierpliwości.

Idealna dykcja

Podczas prowadzenia rozmów telefonicznych niezbędna jest idealna dykcja i wyraźny sposób wysławiania się. Wszelkie zakłócenia i szumy powodują to, że nasz klient może mieć problemy ze zrozumieniem naszych słów. Telekonsultant lub sprzedawca telefoniczny musi doskonale się wysławiać oraz dbać o jakość rozmowy.

Umiejętność słuchania

Obsługa klienta opiera się na słuchaniu, sztuce, która – wbrew pozorom – może być bardzo trudna. Szczególnie rozmowy z klientami przez telefon mogą być bardziej wymagające. Jeśli chodzi o szkolenia telemarketing często opiera się na praktycznych ćwiczeniach właśnie ze słuchania i „wyczuwania” nastroju klienta po drugiej stronie.

Umiejętności negocjacyjne

Umiejętności negocjacyjne przydają się w każdej branży i na każdym stanowisku. W końcu negocjowanie z klientem jest codziennością nie tylko każdego sprzedawcy, ale również osób, które zawierają ogromne transakcje biznesowe. Szukając odpowiedniego szkolenia z negocjacji powinniśmy zwrócić uwagę na praktyczne ćwiczenia, które umożliwią poznanie technik, także tych, które mają znaczenie w rozmowach telefonicznych.

Empatia

Dobry doradca klienta to ten, który potrafi wczuć się w jego sytuację. Taki, który zdaje sobie sprawę z konkretnych potrzeb i stara się na nie odpowiedzieć. Sprzedaż przez telefon w tym przypadku niewiele różni się od sprzedaży tradycyjnej: wyrozumiałość i empatia są podstawowymi cechami, które musi mieć osoba realizująca telefoniczne rozmowy z klientem.
 

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

strefy wiedzy

WikiGamma

WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A

Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie

Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video

Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek

Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły

Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
Voucher rozwojowy 2025