Mowa niewerbalna w prezentacji 1/4

O tym, że komunikacja niewerbalna jest istotnym elementem przekazu perswazyjnego, budowania własnego wizerunku wie już dziś większość ludzi.

Gamma - Mowa niewerbalna w prezentacji 1/4

    Przyczyniły się do tego spektakularne metamorfozy polskich polityków, którzy wciągu dwóch, trzech lat potrafili przeistoczyć się z lokalnych działaczy w mężów stanu (przynajmniej na poziomie wizerunku).

    Wpływ komunikacji niewerbalnej na ogólne wrażenie jakie wywieramy na początku kontaktu z drugą osobą został zmierzony i skwantyfikowany. Zajmował się tym badacz i psycholog Albert Mehrabian. Oto wyniki jego pracy:

    I wrażenie

     

     

    Słowa

     

     

    Głos

     

     

    Mimika
    Gestykulacja

    100%

    =

    7%

    +

    38%

    +

    55%

    Wizerunek i dress code

    Twarz.

    • Uśmiechaj się naturalnie.
    • Panuj nad mimiką.
    • Nie marszcz zbyt często czoła.
    • Unikaj twarzy zdziwionej.
    • Nie wytrzeszczaj oczu.
    • Nie przygryzaj warg.

    Wzrok – kontakt ze słuchaczami.
    Bądź jak latarnia morska.

    • Kieruj wzrok do różnych osób.
    • Nie zatrzymuj spojrzenia  na dłużej niż 2-3 sekundy.
    • Nie mów do jednej osoby.
    • Patrz na słuchaczy pewnie.
    • Patrz na osobę która zadaje pytanie.
    • Patrz na słuchaczy zadając pytanie.
    • NIGDY nie patrz w podłogę,  na ścianę, czy sufit.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak zarządzać swoim stresem w pracy? Jak rozwiązywać konflikty i asertywnie komunikować się w życiu prywatnym i zawodowym? Czy trening pewności siebie zmieni Twoje życie? Zobacz nasze szkolenia z rozwoju osobistego np: szkolenia z komunikacji interpersonalnej, szkolenie z negocjacji.

    POZAWERBALNY KONTAKT

    • Pamiętaj o zasadzie lustra.
      • Twoja twarz powinna pokazywać, to co chcesz zobaczyć na twarzach rózmówców.
    • Kiwaj potakująco głową,  gdy ktoś zabiera głos.
    • Unikaj zaprzeczania głową, nawet jeśli się nie zgadzasz.
    • Odczytuj sygnały od słuchaczy.
      • Postawa niechęci
        • Obojętny wyraz twarzy.
        • Założone ręce.
        • Założona noga na nogę.
        • Wzrok nie widzący skierowany w przestrzeń.
        • Ciągłe szeptanie uwag do sąsiada.
      • Postawa zasłuchana.
        • Zmarszczone czoło.
        • Ciało pochylone do przodu.
        • Broda podparta splecionymi dłońmi.
      • Postawa neutralna.
        • Obojętny wyraz twarz.
        • Pozycja lekko pochylona do przodu.
        • Broda podparta.
        • Nogi założone.
      • Postawa zainteresowania.
        • Tułów wyraźnie pochylony do przodu.
        • Broda podparta.
        • Twarz uśmiechnięta.
        • Wzrok przyjazny.
        • Obie nogi oparte na podłodze.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jeśli zauważyłeś niepokojące sygnały, które mogą świadczyć o tym, że w twoim miejscu pracy ma miejsce problem mobbingu,  warto rozważyć  udział w szkoleniu antymobbingowym dla pracowników. Sprawdź również naszą ofertę szkoleń dla administracji publicznej, Sprawdź też nasze szkolenia menadżerskie oraz szkolenia HR

    Wygląd. Panie.
    – Włosy.
       – Długie związane.
       – Krótkie schludnie uczesane.
       – Unikaj ostrych kolorów na głowie.
       – Nie baw się włosami.
    – Makijaż.
       – Delikatny.
       – Unikaj ostrych kolorów.
       – Unikaj efektu tapety.
    – Biżuteria.
       – Stosuj bardzo skromne ozdoby.
       – Unikaj dzwoniących bransoletek czy kolczyków.
       – Raczej usuń kolczyki z miejsc ekstrawaganckich.
       – Unikaj wyglądu choinki.
    – Strój.
       – Wybierz strój, w którym czujesz się swobodnie.
       – Unikaj ostrych kolorów i zestawień.
       – Wybierz odzież w tonacji ciemnej z jasnym akcentem.
       – Unikaj czerni i czerwieni.
       – Długość spódnicy nie krótsza niż 2 palce powyżej kolana.
        – Uniwersalny jest strój typu garsonka, garnitur.
       – Pamiętaj o wygodnych, estetycznych butach.
    – Dodatki.
       – Miej przy sobie chusteczki do nosa.
       – Użyj tego dnia silniejszego dezodorantu.
       – Nie oblewaj się perfumami.
       – Nie zakładaj niczego, co mogłoby rozpraszać słuchaczy.
        – Pamiętaj, żeby wszystko było czyste  i uprasowane.

    Wygląd. Panowie.
    – Włosy.
        – Umyte.
        – Ostrzyżone.
        – Uczesane.
        – Długie związane w kucyk.
        – Twarz ogolona.
    – Strój.
        – Zdecydowanie garnitur.
        – Dobrana koszula i krawat.
        – Dobrze zawiązany krawat.
        – Uprasowana, dobrze leżąca marynarka.
        – Uprasowane spodnie.
        – Wygodne buty.
        – Wyczyszczone buty pasujące do garnituru.
        – Pamiętaj, żeby wszystko było czyste i uprasowane.
        – Usuń z kieszeni wszystkie dzwoniące elementy (kluczyki, monety).
        – Nie trzymaj rąk w kieszeniach.
    – Dodatki.
        – Miej przy sobie chusteczki do nosa.
        – Użyj tego dnia silniejszego dezodorantu.
        – Bądź pachnący, ale nie oblewaj się wodą toaletową.
        – Nie zakładaj niczego, co mogłoby rozpraszać słuchaczy.

    Nie chcesz popełniać błędów w komunikacji? Szukasz szkoleń uczących jak rozmawiać z klientem lub pracownikiem? Zobacz nasze szkolenia z komunikacji. Zobacz rónież szkolenia interpersonalne, szkolenia managerskie i szkolenia sprzedażowe oferowanie przez nas. Gamma – firma szkoleniowa roku.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025