Warto więc wiedzieć, w jaki sposób prowadzić negocjacje sprzedażowe skutecznie - pozwoli to na znacznie bardziej efektywną pracę i poprawę wyników sprzedaży. Wiele firm oferuje szkolenia sprzedażowe - udział w takim szkoleniu jest doskonałą inwestycją, która prawdopodobnie zwróci się w przyszłości wielokrotnie.
Sprzedaż a negocjacje
Właściwie każda transakcja handlowa jest swego rodzaju negocjacjami. Sprzedawcy usiłują przedstawić oferowany przez siebie produkt z jak najwyższej strony i zachęcić klientów do jego kupna, klienci zaś chcą uzyskać jak najbardziej korzystne warunki kupna i jak najniższą cenę. Od umiejętności negocjacyjnych sprzedawcy zależy często to, jak dużo produktów uda mu się sprzedać i jak wielu klientów zdecyduje się mu zaufać. Zaufanie klientów jest bowiem bardzo cenne - informacje o tym, który sprzedawca jest godny zaufania a który nie rozchodzą się bardzo szybko. Z tego samego powodu sprzedawcy nie powinni wobec swoich rozmówców stosować technik manipulacyjnych ani podawać im niezgodnych z prawdą informacji.
Negocjacje handlowe - etapy
Pierwszym etapem negocjacji jest zawsze analiza obecnej sytuacji i jej ocena. Obie strony przystępujące do negocjacji określają swoje cele, zastanawiają się co chcą osiągnąć i na jakie ustępstwa są w stanie się zgodzić. Zbierają również informacje o drugiej osobie i jej działalności.
Kolejnym etapem negocjacji jest wybór odpowiedniej strategii. Istnieją bowiem różne strategie negocjacji - każda z nich sprawdza się w innych sytuacjach, ma swoje wady oraz zalety. Wybór odpowiedniej strategii negocjacji nierzadko okazuje się kluczem do sukcesu lub powodem porażki, powinien więc być dobrze przemyślany.
Odpowiednie podejście do klienta
Odpowiednie podejście do klienta nierzadko jest tym, co przesądza o sukcesie negocjacji. Należy traktować drugą osobę z szacunkiem, nie przerywać jej wypowiedzi i starać się zaspokoić wszystkie jej potrzeby.
Rozszerz swoje działania sprzedażowe. Poznaj techniki wpływu i techniki radzenia sobie z psychomanipulacją. Dowiedz się jak profesjonalnie prowadzić rozmowę biznesową. Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe:
Jeśli nie wiesz jak i na dodatek boisz się finalizacji sprzedaży to pewnie rzadko będziesz próbował, niewiele będzie na tym polu sukcesów. Na szkoleniu z finalizacji sprzedaży uczymy jak przepracować lęk przed finalizacją i jak sprzedawać więcej – trenujemy jak skutecznie stosować narzędzia do zarządzania zamknięciem sprzedaży.
Zdalnie – poprzez telefon, videospotkanie sprzedaje się opowieściami. Brak bezpośredniej bliskości można zniwelować „zabierając” klienta poprzez opowiedzianą historię w taki scenariusz, który jest nam potrzebny sprzedażowo. Uruchamiamy wyobraźnię rozmówcy i tworzymy więź, która w kontakcie zdalnym początkowo, z natury rzeczy, nie istnieje ponieważ technologia tworzy dystans psychologiczny.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.