Nowoczesne metody sprzedaży w świecie wirtualnym

Sprzedaż internetowa, która z roku na rok zyskuje coraz większą popularność, umożliwia komunikację z potencjalnym klientem w całkowicie odmienny sposób niż to ma miejsce w sprzedaży tradycyjnej, opartej o kontakty face – to – face. Nic więc dziwnego, że skuteczne zawieranie transakcji w świecie wirtualnym wymaga odmiennych technik.

1 sierpnia 2017
zdjęcie - Nowoczesne metody sprzedaży w świecie wirtualnym

Sprzedaż w Internecie opiera się w głównej mierze o system rekomendacji i ocen. Klient chętniej kupi produkt, który zdecydowało się już nabyć kilka innych osób.

Z tego względu korzystnie jest podać licznik zawartych transakcji, który dla odwiedzających witrynę będzie informacją o atrakcyjności produktu.

Ponadto utworzenie dodatkowej zakładki z ocenami dotychczasowych nabywców, pozytywnie wpływa na częstotliwość kolejnych zakupów, zgodnie z mechanizmem społecznego dowodu słuszności, jaki opisywał Cialdini w popularnej książce „Wywieranie wpływu na ludzi”. M. in. z tego względu wiele sklepów, działających w Internecie posiada mechanizm, wyszukujący poprzez algorytm, dodatkowe produkty, którymi byli także zainteresowani dotychczasowi klienci.

Inną bardzo popularną metodą, wspierającą sprzedaż w Internecie jest tzw cross-selling.

Polega ona na proponowaniu klientowi zakupu dodatkowych produktów, silnie powiązanych z tym, który został umieszczony przez niego w koszyku.

 

Gamma - firma szkoleniowa roku. Chcesz zostać lepszym sprzedawcą? Zobacz: szkolenia dla sprzedawców, profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Jesteś menadżerem może zainteresuje Cię szkolenia zarządzanie zespołem? Zapraszamy serdecznie!

 

Może być to propozycja zakupu kasku dla poszukującego roweru, czy też butów dla kupującego spodnie. Klient może więc nabyć jeszcze jeden produkt, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, związanych z wysyłką, co stanowi dla niego niewątpliwą korzyść.

Dla sklepu internetowego oznacza to zwiększenie zysków, bez konieczności dodatkowych starań w kierunku pozyskania nowych klientów.

Metodą równie często wykorzystywaną jest up-selling, czyli proponowanie klientowi zainteresowanemu danym produktem, jego droższego odpowiednika. Choć skuteczność tej metody może dziwić, to jednak wpływa ona na zwiększoną sprzedaż, ponieważ wraz z wyższą ceną klient zyskuje m. in. dłuższy okres gwarancyjny i lepszy jakościowo produkt.

Internet posiada także niewątpliwą zaletę śledzenia wyszukiwań użytkownika. Dzięki temu sklepy działające w świecie wirtualnym zyskują cenne informacje na temat preferencji i stylu życia klientów, co pozwala profilować wyświetlane produkty na stronie głównej sklepu.

W ten sposób osoba przeglądająca oferty wakacyjne, ze zdziwieniem odkrywa, że wchodząc na stronę sklepu internetowego od razu widzi wyświetlające się: walizki, kostiumy kąpielowe, czy parawany.

 

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

28 lipca 2022
Praca sprzedawcy jest wymagająca, bo częściej ponosimy porażkę niż wygraną, ale na tej bazie buduje się sukces. Jak sobie z nimi radzić?
27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.