Nowoczesne metody sprzedaży w świecie wirtualnym

Sprzedaż internetowa, która z roku na rok zyskuje coraz większą popularność, umożliwia komunikację z potencjalnym klientem w całkowicie odmienny sposób niż to ma miejsce w sprzedaży tradycyjnej, opartej o kontakty face – to – face. Nic więc dziwnego, że skuteczne zawieranie transakcji w świecie wirtualnym wymaga odmiennych technik.

    Sprzedaż w Internecie opiera się w głównej mierze o system rekomendacji i ocen. Klient chętniej kupi produkt, który zdecydowało się już nabyć kilka innych osób.

    Z tego względu korzystnie jest podać licznik zawartych transakcji, który dla odwiedzających witrynę będzie informacją o atrakcyjności produktu.

    Ponadto utworzenie dodatkowej zakładki z ocenami dotychczasowych nabywców, pozytywnie wpływa na częstotliwość kolejnych zakupów, zgodnie z mechanizmem społecznego dowodu słuszności, jaki opisywał Cialdini w popularnej książce „Wywieranie wpływu na ludzi”. M. in. z tego względu wiele sklepów, działających w Internecie posiada mechanizm, wyszukujący poprzez algorytm, dodatkowe produkty, którymi byli także zainteresowani dotychczasowi klienci.

    Inną bardzo popularną metodą, wspierającą sprzedaż w Internecie jest tzw cross-selling.

    Polega ona na proponowaniu klientowi zakupu dodatkowych produktów, silnie powiązanych z tym, który został umieszczony przez niego w koszyku.

     

    Gamma - firma szkoleniowa roku. Chcesz zostać lepszym sprzedawcą? Zobacz: szkolenia dla sprzedawców, profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Jesteś menadżerem może zainteresuje Cię szkolenia zarządzanie zespołem? Zapraszamy serdecznie!

     

    Może być to propozycja zakupu kasku dla poszukującego roweru, czy też butów dla kupującego spodnie. Klient może więc nabyć jeszcze jeden produkt, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, związanych z wysyłką, co stanowi dla niego niewątpliwą korzyść.

    Dla sklepu internetowego oznacza to zwiększenie zysków, bez konieczności dodatkowych starań w kierunku pozyskania nowych klientów.

    Metodą równie często wykorzystywaną jest up-selling, czyli proponowanie klientowi zainteresowanemu danym produktem, jego droższego odpowiednika. Choć skuteczność tej metody może dziwić, to jednak wpływa ona na zwiększoną sprzedaż, ponieważ wraz z wyższą ceną klient zyskuje m. in. dłuższy okres gwarancyjny i lepszy jakościowo produkt.

    Internet posiada także niewątpliwą zaletę śledzenia wyszukiwań użytkownika. Dzięki temu sklepy działające w świecie wirtualnym zyskują cenne informacje na temat preferencji i stylu życia klientów, co pozwala profilować wyświetlane produkty na stronie głównej sklepu.

    W ten sposób osoba przeglądająca oferty wakacyjne, ze zdziwieniem odkrywa, że wchodząc na stronę sklepu internetowego od razu widzi wyświetlające się: walizki, kostiumy kąpielowe, czy parawany.

     

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.