Nowoczesne techniki sprzedaży

Czytając o nowoczesnych technikach sprzedaży nasuwa się pewna myśl – „to manipulowanie potencjalnym klientem”.

Gamma - Nowoczesne techniki sprzedaży

    Znajdując kilka z nich wraz z uzasadnieniem można nabrać wątpliwości co do swoich decyzji zakupowych. Doradcy organizujący konferencje, których głównym tematem są techniki sprzedaży przedstawiają następujące punkty, które mają zwiększyć ilość sprzedanych produktów:

    • budowanie wyobrażenia – sprzedając produkt budujemy wokół niego całą historię, która ma powstawać w głowie klienta, a on wizualizuje sobie naszą historię i potencjalne efekty jeżeli z oferty nie skorzystamy;
    • związek cecha – korzyść – opisywanie produktu poprzez prezentowanie jego cech połączonych z korzyściami, np. sprężysty materac, który zapewni odpowiednie ułożenie kręgosłupa podczas snu co zwiększy komfort odpoczynku;
    • budowanie negatywnych i pozytywnych emocji – wizualizowanie negatywnych skutków nie posiadania danego produktu;
    • pozorny wybór – pozostawienie klientowi wyboru nie czy brać dany produkt ale czy wybrać jeden czy drugi.

    Techniki te kojarzą się wprost z metodami stosowanymi przez call center i akwizytorów, którzy zbyt dosłownie biorą je sobie do serca. Wielu doradców dochodzi już do wniosku, że najważniejsze jest poznanie potrzeb klienta, a kiedy to konieczne – uwidocznienie ich jeżeli klient sam nie zdaje sobie z nich sprawy. Nie ma to prowadzić do manipulacji i straszenia. Tylko klient, który poczuje się potraktowany profesjonalnie i poważnie zostanie wiernym odbiorcą naszych produktów. Techniki zastąpmy profesjonalizmem, wiedzą, wywiązywaniem się z terminów, uśmiechem, słuchaniem, wciąganiem w rozmowę.

    Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.

    Zapraszamy.

    Zadając otwarte pytania osiągniemy o wiele więcej niż podczas monologu odczytanego z kartki, który nie zawiera miejsca na interakcję. Dobry humor, entuzjazm i przekonanie o wysokiej jakości produktów jest ważniejsze niż budowanie sztucznych potrzeb. Nie stosujmy pozornego wyboru, skorzystajmy za to za zaprezentowania licznych opcji dla klientów, których potrzeby zostały już zdefiniowane. I najważniejsze – pamiętajmy, że po drugiej stronie jest osoba, która nie chce poczuć się oszukana, wprowadzona w błąd i zmanipulowana.

     

    Czytając o nowoczesnych technikach sprzedaży nasuwa się pewna myśl – „to manipulowanie potencjalnym klientem”.

    Znajdując kilka z nich wraz z uzasadnieniem można nabrać wątpliwości co do swoich decyzji zakupowych.

    Doradcy organizujący konferencje, których głównym tematem są techniki sprzedaży przedstawiają następujące punkty, które mają zwiększyć ilość sprzedanych produktów:

    • budowanie wyobrażenia – sprzedając produkt budujemy wokół niego całą historię, która ma powstawać w głowie klienta, a on wizualizuje sobie naszą historię i potencjalne efekty jeżeli z oferty nie skorzystamy;
    • związek cecha – korzyść – opisywanie produktu poprzez prezentowanie jego cech połączonych z korzyściami, np. sprężysty materac, który zapewni odpowiednie ułożenie kręgosłupa podczas snu co zwiększy komfort odpoczynku;
    • budowanie negatywnych i pozytywnych emocji – wizualizowanie negatywnych skutków nie posiadania danego produktu;
    • pozorny wybór – pozostawienie klientowi wyboru nie czy brać dany produkt ale czy wybrać jeden czy drugi.

    Techniki te kojarzą się wprost z metodami stosowanymi przez call center i akwizytorów, którzy zbyt dosłownie biorą je sobie do serca.

    Wielu doradców dochodzi już do wniosku, że najważniejsze jest poznanie potrzeb klienta, a kiedy to konieczne – uwidocznienie ich jeżeli klient sam nie zdaje sobie z nich sprawy. Nie ma to prowadzić do manipulacji i straszenia. Tylko klient, który poczuje się potraktowany profesjonalnie i poważnie zostanie wiernym odbiorcą naszych produktów.

    Techniki zastąpmy profesjonalizmem, wiedzą, wywiązywaniem się z terminów, uśmiechem, słuchaniem, wciąganiem w rozmowę.

    Zadając otwarte pytania osiągniemy o wiele więcej niż podczas monologu odczytanego z kartki, który nie zawiera miejsca na interakcję. Dobry humor, entuzjazm i przekonanie o wysokiej jakości produktów jest ważniejsze niż budowanie sztucznych potrzeb.

    Nie stosujmy pozornego wyboru, skorzystajmy za to za zaprezentowania licznych opcji dla klientów, których potrzeby zostały już zdefiniowane.

    I najważniejsze – pamiętajmy, że po drugiej stronie jest osoba, która nie chce poczuć się oszukana, wprowadzona w błąd i zmanipulowana.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025