Może się wydawać, że nie ma nic trudnego w obsłudze klienta. Posadzimy obojętnie kogo za ladą, czy pod telefonem i będzie nam zarabiał pieniądze. Taka dość lekceważąca postawa wobec tych, którzy mają być głównym źródłem utrzymania firmy to częsty błąd bardzo wielu, nawet dobrze zapowiadających się firm. Jak często można spotkać się z sytuacją, gdzie potencjalnie dobry produkt jest oferowany przez niewykwalifikowanych i co gorsza nieuprzejmych marketerów. Wynika to z przekonania wielu firm, że obsługa klienta jest czymś na tyle nieistotnym, że może nie musi podlegać szczególnym rygorom. Na szczęście, dzięki temu co dają szkolenia sprzedażowe, wiele w tym zakresie ulega pozytywnym zmianom.
Obsługa klienta to ta dziedzina szeroko rozumianej wymiany handlowej, którą śmiało można określić jako działania frontowe. Wiele firm kompletnie nie zdaje sobie z tego sprawy, że o sile danej firmy nie świadczy tylko i wyłącznie dobry produkt ale także właściwa obsługa klienta. Jakże bowiem często nieprzychylna ekspedientka, czy mało sympatyczny telemarketer sprawili, że zmieniliśmy zdanie o danej firmie. Ileż to razy, przekonani o swojej wyższości sprzedawcy nie chcieli sprzedać towaru tylko wykazać się swoją, nie zawsze prawdziwą wiedzą w danym zakresie. Błędy te są na tyle powszechne, że w zasadzie nie powinny być już powielane. Tymczasem, pomimo postępujących zmian w tym zakresie, wiele nawet globalnych marek ma spory problem z właściwą obsługą klienta.
Zgodnie z zasadą Pareto 20 % klientów odpowiada za aż 80% zysku. Co za tym idzie, współcześnie nie jest sukcesem wyłącznie to by szybko osiągnąć zysk, ale będzie nim przede wszystkim tworzenie solidnym podstaw do stałego wzrostu dochodu. Drogą do osiągnięcia tego stanu jest oczywiście właściwa obsługa klienta. Szkolenia sprzedażowe będą bez wątpienia najlepszą metodą do tego, by właściwie przygotować pracowników do obsługi klienta. Trzeba przy tym pamiętać, że pod tym pojęciem kryje się o wiele więcej niż tylko i wyłącznie uprzejma obsługa przy kasie. Obsługa klienta to zgodnie z nauka organizacji i zarządzania całokształt działań związanych zawieraniem transakcji, a wiec zarówno okresu przed nią ale także i po niej. Służy to przede wszystkim tworzeniu stałych, silnych relacji pomiędzy przedsiębiorcą i klientem. Co z kolei jest głównym elementem sukcesu każdej firmy.