Przez obsługę do sukcesu

Może się wydawać, że nie ma nic trudnego w obsłudze klienta. Posadzimy obojętnie kogo za ladą, czy pod telefonem i będzie nam zarabiał pieniądze. Taka dość lekceważąca postawa wobec tych, którzy mają być głównym źródłem utrzymania firmy to częsty błąd bardzo wielu, nawet dobrze zapowiadających się firm.

zdjęcie - (the_title())
     
    Może się wydawać, że nie ma nic trudnego w obsłudze klienta. Posadzimy obojętnie kogo za ladą, czy pod telefonem i będzie nam zarabiał pieniądze. Taka dość lekceważąca postawa wobec tych, którzy mają być głównym źródłem utrzymania firmy to częsty błąd bardzo wielu, nawet dobrze zapowiadających się firm. Jak często można spotkać się z sytuacją, gdzie potencjalnie dobry produkt jest oferowany przez niewykwalifikowanych i co gorsza nieuprzejmych marketerów. Wynika to z przekonania wielu firm, że obsługa klienta jest czymś na tyle nieistotnym, że może nie musi podlegać szczególnym rygorom. Na szczęście, dzięki temu co dają szkolenia sprzedażowe, wiele w tym zakresie ulega pozytywnym zmianom.
     

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Chcesz poczuć smak prawdziwych negocjacji? Interesuje Cię jak skutecznie windykować należności? Chcesz poprawić swoje umiejętności negocjacyjne? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe: szkolenia techniki sprzedaży, szkolenie profesjonalna obsługa klienta, szkolenia z negocjacji.


    Obsługa klienta to ta dziedzina szeroko rozumianej wymiany handlowej, którą śmiało można określić jako działania frontowe. Wiele firm kompletnie nie zdaje sobie z tego sprawy, że o sile danej firmy nie świadczy tylko i wyłącznie dobry produkt ale także właściwa obsługa klienta. Jakże bowiem często nieprzychylna ekspedientka, czy mało sympatyczny telemarketer sprawili, że zmieniliśmy zdanie o danej firmie. Ileż to razy, przekonani o swojej wyższości sprzedawcy nie chcieli sprzedać towaru tylko wykazać się swoją, nie zawsze prawdziwą wiedzą w danym zakresie. Błędy te są na tyle powszechne, że w zasadzie nie powinny być już powielane. Tymczasem, pomimo postępujących zmian w tym zakresie, wiele nawet globalnych marek ma spory problem z właściwą obsługą klienta.

    Zgodnie z zasadą Pareto 20 % klientów odpowiada za aż 80% zysku. Co za tym idzie, współcześnie nie jest sukcesem wyłącznie to by szybko osiągnąć zysk, ale będzie nim przede wszystkim tworzenie solidnym podstaw do stałego wzrostu dochodu. Drogą do osiągnięcia tego stanu jest oczywiście właściwa obsługa klienta. Szkolenia sprzedażowe będą bez wątpienia najlepszą metodą do tego, by właściwie przygotować pracowników do obsługi klienta. Trzeba przy tym pamiętać, że pod tym pojęciem kryje się o wiele więcej niż tylko i wyłącznie uprzejma obsługa przy kasie. Obsługa klienta to zgodnie z nauka organizacji i zarządzania całokształt działań związanych zawieraniem transakcji, a wiec zarówno okresu przed nią ale także i po niej. Służy to przede wszystkim tworzeniu stałych, silnych relacji pomiędzy przedsiębiorcą i klientem. Co z kolei jest głównym elementem sukcesu każdej firmy.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.