Przykłady odpowiedzi i zachowań w przypadku zastrzeżeń 2/2

Przykłady odpowiedzi i zachowań w przypadku zastrzeżeń: osobisty atak na handlowca lub firmę, zastrzeżenia niewypowiedziane, jestem zadowolony z dotychczasowej współpracy. Unikaj i podejmuj następujące działania:

Gamma - Przykłady odpowiedzi i zachowań w przypadku zastrzeżeń 2/2

    OSOBISTY ATAK NA HANDLOWCA LUB FIRMĘ

    Czasem zdarza się, że klienci mają ogólną niechęć do handlowców lub traktują ich z góry, żeby mieć dominującą pozycję i wymusić ustępstwa.
    „Państwa firma nie ma takich doświadczeń, jakie są dla nas ważne. I
    nie sądzę, żeby Pan wiedział zbyt dużo o specyfice naszej sytuacji na rynku i naszych oczekiwaniach”.
    „Nie będzie mi Pan mówił, jak mam prowadzić interesy”.
    „Macie nierynkowe ceny. Już ja znam takie firmy. Chodzi wam tylko o zamówienie, a potem już za nic nie bierzecie odpowiedzialności”.

    Unikaj następujących działań:

    • reakcji emocjonalnych, zachowaj spokój,
    • wdawania się w dyskusję na temat tego typu zarzutów.

    Podejmuj następujące działania:

    • zachowaj zimną krew, 
    • nie bierz osobiście do siebie tego, co mówi klient,
    • ignoruj tego typu uwagi i przechodź do następnego punktu prezentacji (technika „omiń i idź dalej”).

    ZASTRZEŻENIA NIEWYPOWIEDZIANE

    Część obiekcji są to zastrzeżenia, o których klient nas nie informuje wprost. Jednocześnie intuicyjnie wydaje się nam, że klient się waha i że coś ważnego powstrzymuje go przed podjęciem decyzji o zakupie naszej usługi/produktu. W takiej sytuacji najlepiej jest wprost zapytać klienta:

    „Wydaje się pan wahać, ponieważ być może ma Pan jeszcze jakieś wątpliwości. Jeśli tak jest, to chętnie odpowiem na wszelkie dodatkowe pytania z Pańskiej strony”.

    Po zadaniu tego pytania, warto spokojnie milczeć i poczekać, aż opowie o wszystkich wątpliwościach, jakie ma. Może zdarzyć się, że to, co powie najpierw, nie będzie właściwym powodem powstrzymującym go przed podjęciem decyzji o zakupie. Dlatego jeżeli będziemy dalej mieć poczucie, że klient ma wciąż jakieś wątpliwości, to warto dalej o nie dopytywać.

    JESTEM ZADOWOLONY Z DOTYCHCZASOWEJ WSPÓŁPRACY

    Czasami chcemy wejść do firmy, gdzie działa już konkurencja. W takiej sytuacji ważne jest, aby działać delikatnie i spokojnie. Często kluczem do sukcesu w takim przypadku jest pozytywne odróżnienie się od konkurencji na płaszczyznach najważniejszych dla klienta.

    Unikaj następujących działań:

    • przekonywania i argumentowania bez zadawania pytań (strzelania w ciemno)
    • mówienia źle o konkurencji
    • składania pochopnych obietnic (mogą się okazać niepotrzebne, jeżeli dokonasz efektywnej diagnozy potrzeb klienta)

    Podejmuj następujące działania:

    • pokazuj klientowi, że ma wolny wybór, ale jednocześnie akcentuj korzyści, które będzie miał dzięki współpracy z waszą firmą
    • dokonuj diagnozy potrzeb i oczekiwań klienta
    • dokonuj prezentacji pod kątem zdiagnozowanych potrzeb i oczekiwań
      „Wspomniał Pan, że jest Pan zadowolony z dotychczasowej współpracy. Czy mógłby mi Pan opowiedzieć trochę o tym, czym Pana dostawca zasłużył sobie na tak dobrą opinię?”
      „Jeśli dobrze zrozumiałem, najważniejsze dla Pana jest, aby…”
    Zobacz nasze szkolenia menadżerskie, interpersonalne i sprzedażowe np: szkolenia z obsługi klienta, szkolenia dla sprzedawców, szkolenia dla menedżerów. i inne. Zaufaj firmie szkoleniowej roku.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025