Skuteczna sprzedaż – jak zdobywać nowych klientów?

Jeśli chcemy odnieść sukces w biznesie lub w sprzedaży, musimy stale pozyskiwać nowych klientów. Wielu sprzedawców twierdzi, że jest to jedno z najtrudniejszych zadań stojących przed osobami, które prowadzą własny biznes.

zdjęcie - (the_title())

    Choć liczne szkolenia sprzedażowe oferują naukę tego, jak pozyskiwać klientów, tak naprawdę można nauczyć się tego dopiero mając większe doświadczenie. O czym należy jednak pamiętać, chcąc pozyskać dużo klientów?

    Określenie grupy docelowej - podstawa skutecznego działania

    Jeśli mamy już jakąś ilość klientów, przed rozpoczęciem poszukiwania nowych należy zastanowić się, co łączy wszystkich naszych klientów. Na co należy zwracać uwagę? Ważny jest wiek, wykształcenie, wykonywany zawód, ulubiony sposób spędzania wolnego czasu, status majątkowy, styl życia... takich cech można odnaleźć bardzo wiele. Dzięki zebraniu takich informacji dowiemy się, jaka grupa ludzi interesuje się oferowanym przez nas produktem lub usługą. To z kolei sprawi, że poszukując klientów, będziemy wiedzieli, do jakich osób najlepiej się zwrócić, a które z nich raczej nie będą zainteresowane ofertą.

    Stwórz listę potencjalnych klientów

    Wiedząc już, wśród jakich ludzi możesz szukać klientów, zastanów się, gdzie możesz ich znaleźć. Warto przede wszystkim spróbować odzyskać klientów, którzy już korzystali z naszych usług - jeśli byli z nich zadowoleni, bardzo prawdopodobne jest to, że postanowią ponownie zdecydować się na współpracę. Dobrze jest wykorzystywać swoje osobiste kontakty podczas pozyskiwania klientów. W tym celu można na przykład prosić bliskich, znajomych i współpracowników o polecenie naszych usług i rekomendowanie ich jako doskonałych.

    Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Szukasz dobrych szkoleń menedżerskich, sprzedażowych czy rozwoju osobistego? Zobacz: Gamma - firma szkoleniowa roku.

     

    Jak nawiązać kontakt z potencjalnym klientem?

    Wielu sprzedawców, chcąc nawiązać kontakt z potencjalnym klientem, decyduje się na zrobienie tego za pośrednictwem e - maila. Czy jest to skuteczne? Niekoniecznie. Schematycznie brzmiące, nudne wiadomości z pewnością nie wywołają zainteresowania - prawdopodobnie nie otrzymamy nawet na nie żadnej odpowiedzi. Jeśli więc chcemy nawiązać kontakt za pomocą e - maila, należy postarać się, aby zawarta w nim treść faktycznie mogła zaciekawić i przyciągnąć uwagę odbiorcy.

    Najbardziej skutecznym sposobem pozyskiwania klientów jest jednak rozmowa - nie telefoniczna, lecz osobista. Takie spotkania przynoszą zdecydowanie lepsze efekty, niż e - maile i rozmowy telefoniczne.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.