Skuteczna sprzedaż przez internet
Prowadzący internetowe sklepy doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak trudnym i niekiedy kosztownym zajęciem jest zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Jest kila sposobów na zwiększenie popularności sklepu i zwiększenia nieco jego sprzedaży. Jednak jak wszystko nie zawsze nadadzą się i będą skuteczne dla każdego. Ale spróbować zawsze warto.
1. Spersonalizowana oferta, w opracowaniu której pomóc może śledzenie podróży internauty po wirtualnym świecie ( znane już dobrze wszystkim pliki cookies). Najlepiej by sklep każdemu z odwiedzających oferował w miarę możliwości ofertę dostosowaną właśnie do niego. W większości wypadków to znacznie skraca moment podjęcia decyzji decyzji o zakupie i stawia sklep w roli sprzedawcy, który nie musi zadawać pytania „w czym mogę pomóc?”, ponieważ zna już odpowiedź.
2. Pozytywne opinie. Zdecydowanie większość osób zanim zrobi zakupy w jakimkolwiek sklepie internetowym sprawdza opinie o nim. Im więcej jest tych pozytywnych tym bardziej zachęcają one potencjalnego klienta do zrobienia zakupów w tym właśnie miejscu. Dobrym pomysłem będzie stworzenie zakładki opinie, gdzie po dokonaniu zakupu klienci będą mogli wyrazić swoją opinię odnośnie jakości produktu czy obsługi.
Dobierz odpowiednią technikę
sprzedaży. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Oto nasze szkolenia ze sprzedaży:
Wybierz szkolenia
Gammy! Zaufaj firmie szkoleniowej roku
3. Odpowiedni partnerzy. Nie da się ukryć, że dobry przedsiębiorca to kreatywny przedsiębiorca. Najefektywniej pracuje gdy potrafi współdziałać np. z blogerami czy magazynami zajmującymi się prezentacją typu towarów jakie oferuje w swoim sklepie. Warto znaleźć kogokolwiek tak naprawdę, kto w bardzo pozytywny sposób pozwoli na wypromowanie danej marki ( wcale nie musi być to osoba znana z pierwszych stron gazet, wystarczy sprytna, pomysłowa i pełna entuzjazmu).
4. Odzyskiwanie porzuconych koszyków. Sposobów na ich skuteczne odzyskiwanie jest co najmniej kilka, jednak zanim przystąpimy do działania warto przeprowadzić analizę pod kątem ich ilości. Powodem porzucenia takiego koszyka może być między innymi nieintuicyjny proces zamawiania, niejasny formularz, konieczność rejestracji konta, brak płatności online lub po prostu nieatrakcyjna cena w stosunku oferty płynącej od konkurencji. Poznanie przyczyny pozwoli skutecznie zmniejszyć ilość porzucanych koszyków.