Skuteczny sprzedawca

echniki negocjacji właściwie powtarzają się niezależnie od gałęzi biznesu gdzie są stosowane. Można je podzielić na te etyczne i nieetyczne, tzw. manipulacyjne…

Gamma - Skuteczny sprzedawca

    Większość z nich jest jednak domeną osób, które w realny sposób mogą kształtować ceny i warunki danego kontraktu. W najtrudniejszej sytuacji negocjacyjnej są sprzedawcy. Są to najczęściej osoby, które oferują dany produkt lub usługę i w większości przypadków nie mają wpływu na cenę, pakiet, dodatkowe gratyfikacje.

    Nie mogą stosować manipulacji, muszą być jak najbardziej merytoryczni i samymi korzyściami płynącymi z posiadania danego produktu muszą zachęcić klienta do skorzystania z ich oferty. Nie mogą być przy tym zbyt nachalni ponieważ osiągną efekt odwrotny od zamierzonego. Najważniejsza będzie autoprezentacja i umiejętność aktywnego słuchania. Jeżeli kto klient przychodzi do nas z problemem w pierwszym momencie zwróci uwagę na nasz wygląd, postawę, naszą uwagę, którą mu poświęcamy.

    Z pewnością lepszym pomysłem jest uważne słuchanie niż patrzenie się w ekran monitora (nie będziemy wyglądać na zapracowanych tylko na nieuważnych). Znaczenie ma odpowiednie zadawanie pytań. Kluczowa natomiast będzie wiedza merytoryczna o danym produkcie. Dzięki temu stopniowo możemy przedstawiać kolejne korzyści płynące z jego posiadania.

    Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.

    Zapraszamy.

    Jak to nazwać inaczej niż zasadą pochodzącą z technik negocjacji zwaną stopniowym ustępowaniem? Okazuje się, że w sprzedaży wykorzystamy te same techniki, które stosują prezesi wielkich firm i zawodowi negocjatorzy. W końcu sprzedać to negocjacje między sprzedawcą, który chce osiągnąć korzyść jaką jest sprzedaż produktu, a klient chce mieć przeświadczenie, że znalazł właśnie to czego szukał (bez stosowania manipulacji i półprawd, które działają na naszą niekorzyść i są nieetyczne).

    Techniki negocjacji w sprzedaży będą polegać na stopniowym budowaniu argumentacji, przedstawianiu kolejnych korzyści, odpowiadaniu na pytania, przedstawieniu kilku propozycji tak aby były najbardziej optymalne dla danego klienta. Także w takich negocjacjach warto zadbać o przyjemną atmosferę.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025