Sprzedaż B2B

Dobrze prowadzone negocjacje, w tym przede wszystkim te sprzedażowe będą głównym źródłem dochodów dla każdego przedsiębiorcy, nawet w okresie obniżonej koniunktury. Dlatego też tak ważne jest, by odbyć odpowiednie szkolenie z negocjacji, bo podstawą profesjonalnego wykonania pracy jest odpowiednie przygotowanie merytoryczne.

zdjęcie - (the_title())

    Trzeba bowiem pamiętać, że sukces nie jest dziełem przypadku, a ciężkiej pracy i rzetelnych działań. Dlatego warto kierować się kilkoma wypracowanymi przez specjalistów zasadami.

    Pierwszym krokiem na drodze do skutecznej sprzedaży w ramach B2B jest przede wszystkim właściwe i bardzo dokładnie dobranie klienta. Nie jest żadną tajemnicą, że nie wszyscy kupią wszystko. Dlatego też właściwe ukierunkowanie oferty jest podstawą dobrego biznesu.

    Dobór właściwego klienta może wydawać się działaniem poniekąd na opak, bo większość sprzedawców wychodzi z założenia, że to klienci szukają ofert. Jest to wielki błąd. Rosnąca stale konkurencja doprowadziła do sytuacji, w której role się odwróciły i to sprzedawcy powinni szukać klientów.

    Dlatego stworzenie bazy potencjalnych klientów powinno być działaniem stałym, bo tylko wtedy możliwe jest bieżące reagowanie na zmiany zachodzące na rynku. Prawidłowo dobrany klient do oferty sprzedaży to gwarancja udanego biznesu.
    Chciałbyś rozszerzyć działania sprzedażowe poza spotkanie z klientem? Może chciałbyś uzyskiwać lepszą skuteczność z rozmowy z klientem albo chcesz zostać lepszym negocjatorem? Zobacz nasz dział: sprzedaż szkolenia i m.in.:
    Wybierz najlepszą firmę szkoleniową roku.
    W procesie sprzedaży obok wartości samego produktu nie mniej ważne są także zdolności sprzedawcy. Dlatego konieczne jest, by osoba, która przedstawia daną ofertę była zawsze w dobrej formie zarówno psychicznej, jak i fizycznej.

    Jest to podstawa do tego, by właściwe wykorzystywać swój potencjał zdolności negocjacyjnych. Sprzedawca musi być zadowolonym, pewnym siebie człowiekiem, który wie co chce osiągnąć i przynajmniej sprawia wrażenie, że umie to osiągnąć. Dlatego też skuteczność sprzedaży jest zależna od przepływu informacji, ale także, a może przede wszystkim emocji.

    Wiedza, rzetelność i odpowiednie przygotowanie do podstawa do konstruktywnej rozmowy, która ma być podstawą sprzedaży.

    Jak pokazują badania, blisko połowa potencjalnych klientów jest w stanie zrezygnować z zakupu, kiedy mają wrażenie, że oferujący zbyt długo nie udziela odpowiedzi. Dlatego trzeba być przygotowanym i nie dać się zaskoczyć przez pytania klienta.

    Dobrze jest zatem mieć kilka gotowych, wręcz automatycznych odpowiedzi na standardowe pytania, a także kilka przygotowanych wariantów na niestandardowe zachowania.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.