Sprzedaż telefoniczna – co i jak?

Sprzedaż przez telefon owiana jest złą sławą. Głównym powodem tego stanu rzeczy jest nieprawidłowe podejście konsultantów telefonicznych do klientów.

zdjęcie - (the_title())

Sprzedaż telefoniczna


Produkty oraz usługi oferowane przez tego typu osoby oferowane są w sposób nachalny. Pomimo wyraźnych sprzeciwów potencjalnego klienta, produkt jest nieustanie polecany. W jaki sposób uniknąć błędów w sprzedaży telefonicznej?

Wykwalifikowana i przeszkolona kadra kluczem do twojego sukcesu!

Zatrudniając osoby na stanowiska obsługujące sprzedaż telefoniczną upewnij się, że posiadają one odpowiednią wiedzę na temat tego rodzaju sprzedaży. Skuteczne techniki sprzedaży powinny również być nieobce twoim kadrom, zajmującym się call center. W przeciwnym wypadku ryzykujesz dużą ilością klientów, których opinia o twojej firmie ulegnie znacznemu pogorszeniu, właśnie ze względu na nachalność któregoś z konsultantów telefonicznych.

Cechy osoby, nadającej się sie do telefonicznej obsługi klienta:

  • przyjazne nastawienie
  • otwartość na dialog
  • brak wad wymowy
  • prawidłowa dykcja

Upewnij się, że o twoich produktach dowiadują się odpowiednie osoby

Czasem zdarza się tak, że twój produkt jest proponowany osobom, które są nim w ogóle nie zainteresowane. W takim przypadku nawet najlepsze techniki sprzedaży produktów i usług mogą zawieść, ponieważ konsument nie jest zwyczajnie zainteresowany produktem. Nie jest wskazane, aby produkt przeznaczony dla osób młodych, był przykładowo oferowany osobom starszym.

Skąd zdobyć kontakty oraz numery osób, co do których mamy pewność, że będą zainteresowane kupnem naszego produktu? Jednym z rozwiązań jest na pewno implementacja systemu newsletter na stronie twojej firmy. W ten sposób zbudujesz w szybkim tempie bazę potencjalnych odbiorców, którzy chętnie zapoznają się z ofertą twojego przedsiębiorstwa.

Sprzedaż telefoniczna - co jeszcze powinieneś wiedzieć?

- Podczas pierwszego kontaktu z klientem powinieneś przedstawić swój produkt lub usługę w jak najlepszym świetle. Jednocześnie unikaj proponowania podpisania jakichkolwiek umów lub innych zobowiązujących rzeczy.

- Zupełne inaczej powinien być prowadzony kontakt ze stałym klientem. Pamiętaj, że tego typu osoby już wielokrotnie korzystały z oferty twojej firmy, więc bardziej entuzjastycznie zareagują na możliwość polepszenia obecnych warunków umowy lub ulepszenie obecnego produktu.

- Rozmowę ze stałym klientem powinna być przeprowadzać zaufany pracownik, gdyż to właśnie on generują największe przychody dla przedsiębiorstwa.

 

Gamma - firma szkoleniowa roku. Chcesz zostać lepszym sprzedawcą? Zobacz: techniki sprzedaży szkolenie, profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Może interesuje Cię rozwój umiejętności menadżerskich? Zapoznaj się ze: szkolenie managerskie, szkolenie zarządzanie ludźmi. Zapraszamy!

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.