Sprzedaż telefoniczna – co i jak?

Sprzedaż przez telefon owiana jest złą sławą. Głównym powodem tego stanu rzeczy jest nieprawidłowe podejście konsultantów telefonicznych do klientów.

20 czerwca 2017
zdjęcie - Sprzedaż telefoniczna – co i jak?

Sprzedaż telefoniczna


Produkty oraz usługi oferowane przez tego typu osoby oferowane są w sposób nachalny. Pomimo wyraźnych sprzeciwów potencjalnego klienta, produkt jest nieustanie polecany. W jaki sposób uniknąć błędów w sprzedaży telefonicznej?

Wykwalifikowana i przeszkolona kadra kluczem do twojego sukcesu!

Zatrudniając osoby na stanowiska obsługujące sprzedaż telefoniczną upewnij się, że posiadają one odpowiednią wiedzę na temat tego rodzaju sprzedaży. Skuteczne techniki sprzedaży powinny również być nieobce twoim kadrom, zajmującym się call center. W przeciwnym wypadku ryzykujesz dużą ilością klientów, których opinia o twojej firmie ulegnie znacznemu pogorszeniu, właśnie ze względu na nachalność któregoś z konsultantów telefonicznych.

Cechy osoby, nadającej się sie do telefonicznej obsługi klienta:

  • przyjazne nastawienie
  • otwartość na dialog
  • brak wad wymowy
  • prawidłowa dykcja

Upewnij się, że o twoich produktach dowiadują się odpowiednie osoby

Czasem zdarza się tak, że twój produkt jest proponowany osobom, które są nim w ogóle nie zainteresowane. W takim przypadku nawet najlepsze techniki sprzedaży produktów i usług mogą zawieść, ponieważ konsument nie jest zwyczajnie zainteresowany produktem. Nie jest wskazane, aby produkt przeznaczony dla osób młodych, był przykładowo oferowany osobom starszym.

Skąd zdobyć kontakty oraz numery osób, co do których mamy pewność, że będą zainteresowane kupnem naszego produktu? Jednym z rozwiązań jest na pewno implementacja systemu newsletter na stronie twojej firmy. W ten sposób zbudujesz w szybkim tempie bazę potencjalnych odbiorców, którzy chętnie zapoznają się z ofertą twojego przedsiębiorstwa.

Sprzedaż telefoniczna - co jeszcze powinieneś wiedzieć?

- Podczas pierwszego kontaktu z klientem powinieneś przedstawić swój produkt lub usługę w jak najlepszym świetle. Jednocześnie unikaj proponowania podpisania jakichkolwiek umów lub innych zobowiązujących rzeczy.

- Zupełne inaczej powinien być prowadzony kontakt ze stałym klientem. Pamiętaj, że tego typu osoby już wielokrotnie korzystały z oferty twojej firmy, więc bardziej entuzjastycznie zareagują na możliwość polepszenia obecnych warunków umowy lub ulepszenie obecnego produktu.

- Rozmowę ze stałym klientem powinna być przeprowadzać zaufany pracownik, gdyż to właśnie on generują największe przychody dla przedsiębiorstwa.

 

Gamma - firma szkoleniowa roku. Chcesz zostać lepszym sprzedawcą? Zobacz: techniki sprzedaży szkolenie, profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Może interesuje Cię rozwój umiejętności menadżerskich? Zapoznaj się ze: szkolenie managerskie, szkolenie zarządzanie ludźmi. Zapraszamy!

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.