Szkolenie z obsługi klienta

Wiele firm szkoleniowych prowadzi profesjonalne warsztaty i szkolenia dotyczące prawidłowej obsługi klienta. Udział w takim szkoleniu daje wiele korzyści zarówno dla firmy, jak i klientów tej firmy.

Gamma - Szkolenie z obsługi klienta

     

    Szkolenia z obsługi klienta

    Wiele firm szkoleniowych prowadzi profesjonalne warsztaty i szkolenia dotyczące prawidłowej obsługi klienta. Udział w takim szkoleniu daje wiele korzyści zarówno dla firmy, jak i klientów tej firmy. Zwiększenie wyników sprzedażowych poprzez wzrost zadowolenia wśród klientów obecnych, a co za tym idzie poprawa wizerunku firmy to jedna z podstawowych korzyści. Szkolenie uczy również wielu nowych technik sprzedażowych, dzięki czemu wzrasta satysfakcja i zaangażowanie w wykonywaną pracę. Warsztaty i szkolenia poprawiają zadowolenie z wykonywanej pracy u pracowników firmy, pracownicy rozwijają się zawodowo dzięki czemu są również bardziej atrakcyjny na rynku pracy. Uczestnicy szkolenia wzmacniają swoje poczucie pewności siebie i dużo lepiej radzą sobie w późniejszej pracy zawodowej.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie telemarketing, szkolenia handlowe.

    Program szkolenia z obsługi klienta

    Każda szkoła szkoleniowa posiada wypracowany własny ramowy program szkoleniowy. Jednak do podstawy takiego programu należy kilka niezbędnych punktów. Jednym z nich jest teoretyczny wykład na temat profesjonalnej obsługi klienta. Pozwala to na zapoznanie się z tematem, nakreślenie podstawowych błędów w obsłudze klienta. Podczas wykładu uczestnicy szkolenia poznają potrzeby i oczekiwania od strony klienta. Jest to dobry początek do dalszej dyskusji. Kolejnym ważnym tematem poruszanym podczas szkolenia jest profesjonalna komunikacja z klientem. Uczestnicy szkolenia uczą się jak prawidłowo rozmawiać z klientami, jak prowadzić rozmowę telefoniczną, by uzyskać pożądany efekt oraz jak ważny jest kontakt elektroniczny. Szkolenie nakreśla również podstawy savoir-vivre w biznesie oraz prawidłowej komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Każde szkolenie powinno również nakreślać mogące wystąpić trudności podczas kontaktu z klientami i sposoby radzenia sobie z nimi. Szkolenie z obsługi klienta uczy uczestników również jakie są podstawowe typy klientów. Wiedza o typach psychologicznych klientów oraz sposobach podejścia do danego typu klienta jest kluczowa w profesjonalnej i prawidłowej obsłudze.


    Obsługa klienta jest ważnym i decydującym czynnikiem o tym jak widzą nas klienci,
    ponieważ klient nie ma bezpośredniej możliwości spotkania się z ważnymi figurami firmy czy dużego przedsiębiorstwa. Na co dzień ma bezpośredni kontakt właśnie ze sprzedawcami.

    To właśnie postawa sprzedawców i ich nastawienie i podejście do klienta ma znaczenie czy klient zostanie u nas na dłużej czy wyjdzie niezadowolony i zrobi nam negatywną opinię w sieci i lokalnym społeczeństwie.

    Dlatego warto inwestować w szkolenia z zakresu obsługi klienta, aby każdy sprzedawca w twojej firmie był poinformowany i uświadomiony jak ważną rolę pełni w firmie. Jego postawa i jakość obsługi klienta ma kluczowe znaczenie w tym jaką sprzedaż i jak dużo klienta będzie pozyskiwała firma.

    Po takim ukończonym szkoleniu sprzedawcy i inni pracownicy danej firmy będą posiadali takie umiejętności jak: wysoki zakres umiejętności obsługi klienta, efektywna komunikacja pomiędzy sprzedawcą a klientem, unikanie trudnych tematów podczas rozmowy z klientem na korzyść firmy ale także korzyść klienta, skuteczne reagowanie w trudnych sytuacjach z trudnymi klientami, jak sprostać wymaganiom trudnych klientów, jak powstrzymywać negatywne emocje w pracy, jak cieszyć się pracą, którą się wykonuje, jak cieszyć się zadowoleniem klienta, jak entuzjastycznie przychodzić do pracy.

    Te wszystkie umiejętności składają się w całość tego jak będzie funkcjonowało twoja firma.

    Każda piramida ma swoją podstawę, która jest najszersza u dołu i to jest jej podstawa. Jeśli nie jest ona wystarczająco mocna to piramida może ulec zawaleniu. Tak samo jest z firmą. Jeżeli pracownicy, którzy są na najniższym szczeblu nie dają z siebie maksimum aby przynosić firmie korzyści, to firma może upaść ponieważ nie jest dobrze zorganizowana.

    Warto jest zadbać o ten fundament firmy czyli sprzedawców, którzy mają ogromny wpływ na sprzedaż firmy i ilość pozyskiwanych klientów. Inwestycja w szkolenia dla sprzedawców jest dobrą inwestycją w całą firmę na wiele lat a może i pokoleń.

     
    Nie od dziś wiadomo, że (jak mawiał klasyk) kontrola jest najwyższą formą zaufania. Z tego też powodu każdy pracownik przechodzi swego rodzaju testy i podlega ocenom. Czasami ma tego świadomość (raczej trudno nie mieć siedząc przed przełożonym), a czasami ocena taka jest robiona z ukrycia, na przykład poprzez Tajemniczego Klienta.

    Ta ostatnia forma zyskuje coraz bardziej na popularności, pozwala bowiem z jednej strony na sprawdzenie jak sprzedawca odnosi się do różnego typu klientów (kontrolujący może się wcielić w różne role), a z drugiej podnosi jakość obsługi, jeżeli pracownicy mają świadomość, że w każdej chwili mogą zostać poddani ocenie przez nieznajomą osobę.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zobacz nasze najciekawsze szkolenia dla sprzedawców:

    Jeżeli jednak chcesz poddawać pracowników takiej kontroli, wzbudzać w nich permanentną niepewność, zadbać musisz o ich odpowiednie przygotowanie do pracy. Jeżeli bowiem pracownik nie posiada odpowiedniej wiedzy (choćby z zakresu oferowanych przez firmę produktów lub usług) może go to tylko zdemotywować, zamiast podnosić jakość obsługi. Osobom pracującym w handlu lub usługach z pewnością przydatne będzie szkolenie z obsługi klienta.

    Poznają na nim nie tylko zasady savoir vivre’u biznesowego, uczestnicy także będą mieć okazję rozwinąć swoje umiejętności z zakresu komunikacji, czy nawiązywania relacji.

     
    Niezwykle istotne jest to, by osoby posiadające predyspozycję do pracy w obsłudze klienta także szlifowały swój warsztat. Pamiętać też należy, że klienta nic tak nie rozdrażnia jak sprzedawca nieznający oferty własnej firmy.

    W związku z tym, każda z osób bezpośrednio związana ze sprzedażą czegokolwiek (kelner, sprzedawca samochodów, czy ubezpieczeń na życie) powinien gruntownie zapoznać się z oferowanym towarem, czy usługą.

    I nie wystarczy tu tylko dać broszury dostępne klientom. Jego wiedza powinna być na tyle głęboka, by był w stanie poradzić sobie z pytaniami dociekliwego potencjalnego kupca (a wiadomo, że prędzej czy później na takiego się trafi – choćby właśnie na owego wspomnianego wcześniej Tajemniczego Klienta).

     

    Wielu z nas w czasie codziennych czynności, takich jak robienie zakupów, wizyta w banku czy operatora sieci komórkowej, spodziewa się nie tylko bardzo kulturalnej i miłej obsługi, ale i zrozumienia wszystkich naszych potrzeb i czasem dość skomplikowanych wymagań. Cierpliwość i życzliwość to również cechy niezwykle oporządzane, w przypadku osób pracujących na stanowisku sprzedawcy. Dlatego pojawia się coraz więcej szkoleń, które swoją tematyką obejmują profesjonalną obsługę klienta. Pierwszym zagadnieniem, jakie omawiane jest w czasie takiego szkolenia jest definicja i rola klienta w procesie sprzedażowym. Kolejna tematyka obejmuje zagadnienia związane z pierwszym kontaktem z klientem, jego znaczeniu oraz zasadach komunikacji werbalnej i niewerbalnej na linii klient – sprzedawca.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zobacz nasze najciekawsze szkolenia dla sprzedawców:

    Kolejnym tematem jest zrozumienie klienta i jego potrzeb. Tu kursanci dość szczegółowo zostaną zapoznani z zasadami zadawania pytań, nauczą się jak budować relację poprzez stosowanie odpowiednich zwrotów. Prowadzący szkolenie przedstawi także najczęstsze sytuacje w jakich dochodzi do nieporozumień pomiędzy sprzedawcami a klientami. Pokazane zostaną także warianty rozwiązywania oraz zapobiegania takim konfliktom. Duża część zajęć teoretycznych jak i praktycznych szkolenia z profesjonalnej obsługi klienta obejmuje tematykę związaną z językiem korzyści, czyli jak etycznie skierować klienta ku optymalnemu dla obu stron rozwiązaniu. Niezwykle ważną częścią szkolenia są zajęcia z prowadzenia efektywnej rozmowy z klientem, przy zachowaniu jak najwyższego poziomu jakości obsługi. Bardzo ważna w przypadku sprzedawcy, jest umiejętność radzenia sobie z tak zwanym trudnym klientem, dlatego też tematyka szkoleń z profesjonalnej obsługi klienta dość szczegółowo omawia to zagadnienie. Najczęstszymi tematami pojawiającymi się w tej części szkolenia jest dekalog sprzedawcy pozwalający na radzenie sobie trudnych sytuacjach, techniki zarządzania reklamacjami, jak rozpoznać zażalenie i reklamację czy sposoby rozwiązywania problemowych sytuacji.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025