Milleniści to pokolenie, które stawia sobie za zadanie znalezienia satysfakcjonującej pracy, która stawia przed nim dobrze opłacane wyzwania. Jednak bardziej niż pieniądze ceni ono sobie sens zadań, jakie ma wykonywać. Dlatego też, jeżeli firma planuje zatrzymać u siebie takie osoby, musi zdawać sobie sprawę, że ich lojalność wymaga nieco większego wysiłku niż w przypadku poprzedniego pokolenia.
Mobilny kontakt
Pokolenie Y komunikuje się za pomocą Internetu – ze znajomymi, ze sklepami, ze specjalistami. Wszystko rozważa w kategoria dostępności. Potrafi się ono dostosować do zmian, których aktywnie szuka w swoim życiu. Stabilizacja to dla nich coś mało atrakcyjnego, nawet jeżeli posiadają na utrzymaniu rodzinę.
Milleniści szukają wyzwań i ruchu w pracy, dlatego też rekrutowanie ich poprzez tradycyjne media może być mało skuteczne. Należy skorzystać z mediów społecznościowych, portali i aplikacji internetowych.
Pokazać im wyzwanie, wartość, dla której pozostaną z firmą na dłużej, a także pomysłowość – zapewnić, że po związaniu przyszłości właśnie z tym przedsiębiorstwem będą w stanie się realizować, że ich potrzeby nie zostaną zgeneralizowane w natłoku obowiązków i wytycznych stawianych przez kierowników.
Zajrzyj do strefy wiedzy po więcej artykułów z tematów:
Innowacyjne wyzwania
Aby pozyskać uwagę pokolenia Y należy im przedstawić do rozwiązania praktyczne zadanie. Praktyka jest tutaj kluczem. Jeżeli firma podejdzie z pomysłem i odwagą do rekrutowania Millenistów, będą oni w stanie zaskarbić sobie ich uwagę. A to prowadzić to sytuacji, w której rosną szanse, że nie zrezygnują oni ze stanowiska po przepracowaniu zaledwie kilku miesięcy.
Najlepiej jest skorzystać z Internetu – w ten sposób oszczędza się czas i pieniądze. Nie trzeba wydawać znacznych sum na kampanię reklamującą, a podejść do sprawy z pomysłem: zamieścić filmik, nietypowe ogłoszenie, zmienić proces rekrutacji w grę plenerową, zamknąć kandydatów w jednym pokoju i dać im godzinę na ucieczkę.
Panuje tutaj pełna dowolność ograniczana jedynie inicjatywą firmy. Należy też pamiętać o właściwym gromadzeniu i przetwarzaniu danych osobowych na potrzeby reklamowe i rekrutacyjne. Są to wytyczne Unii Europejskiej, dlatego powinno się do nich podchodzić z rozwagą.