4 popularne techniki sprzedażowe

Najlepsi handlowce z różnych dziedzin wykorzystują techniki sprzedażowe, które są połączeniem psychologicznej manipulacji i umiejętności negocjacyjnych. To dzięki nim możemy znacząco polepszać swoje wyniki w pracy, działać skuteczniej i efektywniej oraz stawać się wartościowymi, zdolnymi pracownikami. Jakie są techniki sprzedaży? Przedstawiamy cztery proste, popularne techniki, które z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez każdego handlowca.

26 czerwca 2018
zdjęcie - 4 popularne techniki sprzedażowe

Najlepsi handlowce z różnych dziedzin wykorzystują techniki sprzedażowe, które są połączeniem psychologicznej manipulacji i umiejętności negocjacyjnych. To dzięki nim możemy znacząco polepszać swoje wyniki w pracy, działać skuteczniej i efektywniej oraz stawać się wartościowymi, zdolnymi pracownikami. Jakie są techniki sprzedaży? Przedstawiamy cztery proste, popularne techniki, które z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez każdego handlowca.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Sprawdź naszą ofertę. Najpopularniejsze szkolenia dla handlowców online:

1. Technika kanapki. Ta niezwykle prosta technika polega na przedstawieniu klientowi produktu w trzech etapach: korzyść - cena - korzyść. Dzięki "ulokowaniu" ceny między dwoma zaletami produktu, wydaje się ona stosunkowo niska w porównaniu do zalet, jakie niesie za sobą kupno danego towaru lub usługi.

2. Technika pozornego wyboru. To metoda, dzięki której dajemy klientowi pozorny wybór, poprzez odpowiednią manipulację słowną. Pozorny wybór polega na tym, że na sam koniec rozmowy (po prezentacji produktu) pytamy klienta o wybór jednej z dwóch opcji - dzięki temu klient nie zastanawia się czy w ogóle skorzystać z oferty, za to myśli nad możliwym wyborem jednego z produktów.

3. Zły i dobry policjant. To technika, w której wywołujemy najpierw negatywne emocje u klienta, by następnie przekazać "dobrą nowinę". Polega to na przykład na stwierdzeniu, że dany towar lub produkt jest niedostępny, by po czasie poinformować konsumenta, że zdołaliśmy dla niego go sprowadzić. Sprawia to, że klient czuje się wyjątkowy, zauważony i jest zdolny do zakupu towaru ze strachu, że jego wycofanie się z transakcji uniemożliwi mu jej dokończenie w przyszłości.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Sprawdź naszą ofertę. Najpopularniejsze szkolenia sprzedażowe online:

4. Manipulacja ceną. Technika polega na zestawianiu ze sobą dwóch produktów z różnych kategorii cenowych przy zachowaniu zasady, że najpierw prezentowany jest ten droższy. Metoda manipulacji ceną może być stosowana zarówno w momencie, gdy klient chce kupić zaledwie jeden produkt (przedstawiamy mu najpierw najdroższe opcje, by następnie przejść do tych bardziej atrakcyjnych cenowo), jak i większą ilość produktów (zaczynamy od opisywania najdroższych wybranych przez niego towarów).

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.