4 popularne techniki sprzedażowe
Najlepsi handlowce z różnych dziedzin wykorzystują techniki sprzedażowe, które są połączeniem psychologicznej manipulacji i umiejętności negocjacyjnych. To dzięki nim możemy znacząco polepszać swoje wyniki w pracy, działać skuteczniej i efektywniej oraz stawać się wartościowymi, zdolnymi pracownikami. Jakie są techniki sprzedaży? Przedstawiamy cztery proste, popularne techniki, które z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez każdego handlowca.
Najlepsi handlowce z różnych dziedzin wykorzystują techniki sprzedażowe, które są połączeniem psychologicznej manipulacji i umiejętności negocjacyjnych. To dzięki nim możemy znacząco polepszać swoje wyniki w pracy, działać skuteczniej i efektywniej oraz stawać się wartościowymi, zdolnymi pracownikami. Jakie są techniki sprzedaży? Przedstawiamy cztery proste, popularne techniki, które z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez każdego handlowca.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Sprawdź naszą ofertę. Najpopularniejsze szkolenia dla handlowców online:- Dyrektor sprzedaży - szkolenie. Jak budować zespół sprzedażowy?
- Finalizacja sprzedaży online. Jak opanować techniki właściwego finalizowania rozmów oraz dalszego prowadzenia klienta?
- Windykacja - szkolenie online. Jak windykować gdy sprzedawcy boją się obniżenia relacji z klientem?
1. Technika kanapki. Ta niezwykle prosta technika polega na przedstawieniu klientowi produktu w trzech etapach: korzyść – cena – korzyść. Dzięki “ulokowaniu” ceny między dwoma zaletami produktu, wydaje się ona stosunkowo niska w porównaniu do zalet, jakie niesie za sobą kupno danego towaru lub usługi.
2. Technika pozornego wyboru. To metoda, dzięki której dajemy klientowi pozorny wybór, poprzez odpowiednią manipulację słowną. Pozorny wybór polega na tym, że na sam koniec rozmowy (po prezentacji produktu) pytamy klienta o wybór jednej z dwóch opcji – dzięki temu klient nie zastanawia się czy w ogóle skorzystać z oferty, za to myśli nad możliwym wyborem jednego z produktów.
3. Zły i dobry policjant. To technika, w której wywołujemy najpierw negatywne emocje u klienta, by następnie przekazać “dobrą nowinę”. Polega to na przykład na stwierdzeniu, że dany towar lub produkt jest niedostępny, by po czasie poinformować konsumenta, że zdołaliśmy dla niego go sprowadzić. Sprawia to, że klient czuje się wyjątkowy, zauważony i jest zdolny do zakupu towaru ze strachu, że jego wycofanie się z transakcji uniemożliwi mu jej dokończenie w przyszłości.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Sprawdź naszą ofertę. Najpopularniejsze szkolenia sprzedażowe online:
- Szkolenia z negocjacji. Dziś wygrywają na rynku ci, którzy rozumieją specyfikę biznesu klienta.
- Szkolenia ze sprzedaży online. Podstawowe techniki sprzedaży w online to zestaw narzędzi, które powinien znać każdy handlowiec.
- Szkolenia z obsługi klienta online. Warto rozpoznawać typy klientów i dostosowywać scenariusz obsługowy.
4. Manipulacja ceną. Technika polega na zestawianiu ze sobą dwóch produktów z różnych kategorii cenowych przy zachowaniu zasady, że najpierw prezentowany jest ten droższy. Metoda manipulacji ceną może być stosowana zarówno w momencie, gdy klient chce kupić zaledwie jeden produkt (przedstawiamy mu najpierw najdroższe opcje, by następnie przejść do tych bardziej atrakcyjnych cenowo), jak i większą ilość produktów (zaczynamy od opisywania najdroższych wybranych przez niego towarów).
Zaawansowane techniki sprzedaży B2B
Dziś jeśli nie zrozumiesz biznesu klienta to zostanie ci wyłącznie gra ceną – spirala rabatów. Alternatywą jest nowoczesna sprzedaż B2B – 3 graczy, którzy zwykle…Podstawowe Techniki Sprzedaży
Niby wszyscy znają podstawowe techniki sprzedaży, ale rzadko je stosują. Nie rozpoznają potrzeb, argumenty nie przyjmują formy korzyści, nie potrafią obronić ceny danego produktu czy…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej