Bardzo często można spotkać się z ofertą szkoleń z komunikacji interpersonalnej, odbywającej się w formie szkoleń zamkniętych. Szkolenia zamknięte, jak pokazują liczne statystyki są znacznie bardziej efektywne niż te otwarte, na których z różnych powodów nie ma możliwości skupienia się na wielu zagadnieniach w najodpowiedniejszy sposób. Bez skuteczniej i efektywnej komunikacji interpersonalnej wszelkiego rodzaju zarządzanie jest w zasadzie niemożliwe.
Komunikacja to podstawa nie tylko sukcesu zawodowego, ale również i szczęśliwego życia prywatnego. Efektywna komunikacja interpersonalna pozwala przede wszystkim na:
- zwiększenie swojego osobistego potencjału w zakresie komunikacji interpersonalnej (co daje większą efektywność w osiąganiu sukcesów zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym),
- zwiększenie możliwości osiągnięcia sukcesu w budowaniu swoich zawodowych relacji,
- poznanie różnicy pomiędzy słuchaniem a słyszeniem (wbrew pozorom na to niezwykle istotne znaczenie),
- jak świadomie zarządzać komunikacją niewerbalną (mającą bardzo duże znacznie w komunikacji interpersonalnej),
- jak swoimi gestami wzbudzać sympatię i zaufanie rozmówcy,
- parafraza - sposób na redukcję konflikcików i nieporozumień w grupie pracowniczej,
- jak zostać zrozumianym i zrozumiałym w relacjach z innymi ludźmi,
- sposoby na stworzenie efektywnych relacji z innymi ludźmi,
- komunikacja pisemna a wizerunek w oczach innych ludzi,
- używanie odpowiednich słów a wpływ na zachowanie innych ludzi.
Szkolenia z zakresu komunikacji interpersonalnej są niezwykle praktyczne w zastosowaniu nie tylko w życiu zawodowym, ale również jak się okazuje także i w życiu prywatnym. Dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy zyskują przede wszystkim:
- bardzo cenne umiejętności porozumiewania się z innymi, nawet z tak zwanymi ''trudnymi charakterami'',
- umiejętność efektywnego wykorzystania zasad związanych z poprawną komunikacją i zrozumiałym przekazywaniem informacji rozmówcy,
- znajomość wszystkich technik związanych z efektywnym zadawaniem pytań swojemu rozmówcy,
- znajomość technik świadomego zarządzania komunikację niewerbalną,
- rozpoznawanie komunikatów niewerbalnych wysyłanych przez rozmówcę,
- jak aktywnie słuchać i wykorzystywać zasłyszane informacje w komunikacji interpersonalnej.
Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na organizację (w szczególności widoczne jest to w przypadku bardzo dużych, nawet działających na arenie międzynarodowej firm) szkoleń z zakresu efektywnego zarządzania stresem, który czasem bywa paraliżujący i może niezależnie od człowieka powodować problemy z osiąganiem sukcesu zawodowego (co również w pewnym stopniu może się negatywnie odbić na życiu prywatnym).
Zbyt wiele osób nie radzi sobie z narastającym stresem, dlatego takie szkolenia to doskonałe wsparcie właśnie dla takich osób. Warto jednak, aby organizowane były przez specjalistów, posiadających stosowną wiedzą, umiejętności oraz wszelkie niezbędne certyfikaty to potwierdzające.
Przydatne w tym przypadku okazać się mogą również rekomendacje oraz referencje - uczciwy i kompetentny organizator nie będzie miał jakichkolwiek problemów z ich przedstawieniem.
Głównym celem szkolenia jest przestawienie jego uczestnikom sposobów na radzenie sobie nawet z tym najbardziej ekstremalnym stresem. Organizatorzy szkolenia starają się nauczyć uczestników sposobów zamiany szkodliwego, negatywnego i paraliżującego stresu w coś pozytywnego, motywującego do działania.
Tu jednak bardzo często pojawia się jedno, za to bardzo istotne pytanie - czy ze stresem nie można poradzić sobie samodzielnie bez konieczności angażowania dość znaczącej ilości swojego wolnego czasu na uczestnictwo w tego typu zajęciach?Oczywiście są osoby, które doskonale radzą sobie samodzielnie z własnym stresem.
Jednak w zdecydowanej większości przypadków najlepsze efekty daje skorzystanie z pomocy profesjonalnego szkoleniowca. Tylko on będzie w stanie obiektywnie spojrzeć na pewne kwestie z większego dystansu, niż osoba walcząca z problemem nadmiernego stresu.