O kilku błędach w sprzedaży B2B

Sprzedaż rodzaju B2B nie jest uznawana za łatwą. Wiele firm stara się ucinać wydatki, znajdować oszczędności, a finanse firmy przeznaczać na rzeczy absolutnie konieczne do rozwoju przedsiębiorstwa i biznesu.

zdjęcie - (the_title())

    A przynajmniej takie jest założenie i pogląd na ten rodzaj sprzedaży. Podstawowym błędem, który jest popełniany przez wielu sprzedawców oferujących produkty i usługi dla innych firm, jest to, że sprzedaż dla firm nie traktują oni jak sprzedaż dla ludzi, a wręcz raczej jak sprzedaż do jakiegoś dziwnego logicznego urządzenia, które dokona niesamowicie szybkiej analizy, na podstawie której bezbłędnie oceni, że dana rzecz nadaje się do zwiększenia obrotów firmy i przyniesie korzyści finansowe - lub nie. Tymczasem, nie tędy droga! Absolutnie każdy własciciel firmy jest człowiekiem, który nie zawsze będzie postępował racjonalnie i logicznie, nie jesteśmy w końcu wyrachowanymi maszynami..

    Dużo częściej my, jako ludzie, kierujemy się emocjami. Jak zatem przedstawiać i proponować nasze usługi i produkty dla firm, żeby nasza sprzedaż zakończyła się sfinalizowaniem transakcji? O tym dowiemy się ze szkolenia dla sprzedawców sektora B2B.


    Innym błędem, równie ochoczo popełnianym przez tych, którym być może nie zależy na życiu na naprawdę wysokim poziomie dzięki utrzymywanym wynikom sprzedażowym, jest powoływanie się bardziej na racjonalne niż emocjonalne korzyści płynące z naszego produktu/usługi. Wyobraźmy sobie sytuację, w której mamy do sprzedania długopis. Długopis racjonalnie może dużo dłużej pisać, być wygodniejszy w użytkowaniu oraz stanowić ozdobę biura.

    To są racjonalne argumenty, przemawiające za jakością produktu i odnoszące się do jego cech. Ale, czy nie szybciej zgodzilibyśmy się na jego zakup, gdybyśmy usłyszeli, że podpisując się tym długopisem wzbudzamy szacunek u naszych kontrahentów, będziemy odczuwać satysfakcję z tego, że piszemy tak profesjonalnym sprzętem, długopis zawsze szybko się rozpisuje, więc zawsze będziemy zadowoleni, że nie będziemy musieli go rozpisywać? To są właśnie emocjonalne powody, dla których warto zakupić nasz długopis i które brzmią o niebo lepiej niż te, racjonalne, świadczące o jakości i profesjonaliźmie, ale nijak trafiające w potrzeby klienta.


    Umiejętności sprzedaży produktów i usług poprzez odwoływanie się do emocji naszego klienta, w tym biznesowego, możemy nauczyć się korzystając ze szkolenia sprzedażowego.

     

    Chcesz poprawić swoje umiejętności negocjacyjne? Chcesz obronić się przed psychomanipulacją? Chciałbyś rozszerzyć działania sprzedażowe poza spotkanie z klientem? Może chciałbyś uzyskiwać lepszą skuteczność z rozmowy z klientem? Zobacz nasz dział: szkolenia handlowe i szkolenia:
    Wybierz firmę szkoleniową roku.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.