O kilku błędach w sprzedaży B2B

Sprzedaż rodzaju B2B nie jest uznawana za łatwą. Wiele firm stara się ucinać wydatki, znajdować oszczędności, a finanse firmy przeznaczać na rzeczy absolutnie konieczne do rozwoju przedsiębiorstwa i biznesu.

zdjęcie - O kilku błędach w sprzedaży B2B

A przynajmniej takie jest założenie i pogląd na ten rodzaj sprzedaży. Podstawowym błędem, który jest popełniany przez wielu sprzedawców oferujących produkty i usługi dla innych firm, jest to, że sprzedaż dla firm nie traktują oni jak sprzedaż dla ludzi, a wręcz raczej jak sprzedaż do jakiegoś dziwnego logicznego urządzenia, które dokona niesamowicie szybkiej analizy, na podstawie której bezbłędnie oceni, że dana rzecz nadaje się do zwiększenia obrotów firmy i przyniesie korzyści finansowe - lub nie. Tymczasem, nie tędy droga! Absolutnie każdy własciciel firmy jest człowiekiem, który nie zawsze będzie postępował racjonalnie i logicznie, nie jesteśmy w końcu wyrachowanymi maszynami..

Dużo częściej my, jako ludzie, kierujemy się emocjami. Jak zatem przedstawiać i proponować nasze usługi i produkty dla firm, żeby nasza sprzedaż zakończyła się sfinalizowaniem transakcji? O tym dowiemy się ze szkolenia dla sprzedawców sektora B2B.


Innym błędem, równie ochoczo popełnianym przez tych, którym być może nie zależy na życiu na naprawdę wysokim poziomie dzięki utrzymywanym wynikom sprzedażowym, jest powoływanie się bardziej na racjonalne niż emocjonalne korzyści płynące z naszego produktu/usługi. Wyobraźmy sobie sytuację, w której mamy do sprzedania długopis. Długopis racjonalnie może dużo dłużej pisać, być wygodniejszy w użytkowaniu oraz stanowić ozdobę biura.

To są racjonalne argumenty, przemawiające za jakością produktu i odnoszące się do jego cech. Ale, czy nie szybciej zgodzilibyśmy się na jego zakup, gdybyśmy usłyszeli, że podpisując się tym długopisem wzbudzamy szacunek u naszych kontrahentów, będziemy odczuwać satysfakcję z tego, że piszemy tak profesjonalnym sprzętem, długopis zawsze szybko się rozpisuje, więc zawsze będziemy zadowoleni, że nie będziemy musieli go rozpisywać? To są właśnie emocjonalne powody, dla których warto zakupić nasz długopis i które brzmią o niebo lepiej niż te, racjonalne, świadczące o jakości i profesjonaliźmie, ale nijak trafiające w potrzeby klienta.


Umiejętności sprzedaży produktów i usług poprzez odwoływanie się do emocji naszego klienta, w tym biznesowego, możemy nauczyć się korzystając ze szkolenia sprzedażowego.

 

Chcesz poprawić swoje umiejętności negocjacyjne? Chcesz obronić się przed psychomanipulacją? Chciałbyś rozszerzyć działania sprzedażowe poza spotkanie z klientem? Może chciałbyś uzyskiwać lepszą skuteczność z rozmowy z klientem? Zobacz nasz dział: szkolenia handlowe i szkolenia:
Wybierz firmę szkoleniową roku.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.