Obsługa klienta – czas reakcji

Klienci cenią swój czas. Dotyczy to nie tylko oczekiwania na rozwiązanie konkretnego problemu, ale także w ogóle czekania na kontakt z działem obsługi.

zdjęcie - (the_title())

    Można uznać, że najlepszym rozwiązaniem przy natłoku zajęć, jest zrezygnowanie z komunikacji przez telefon i postawienie na kontakt przez e-mail. Prawda jest jednak taka, że większość klientów chce kontaktować się telefonicznie, dlatego należy im to umożliwić.

    Frustrację klientów można zmniejszyć stosując kilka prostych rozwiązań. Skuteczną metodą na ułatwienie komunikacji jest menu głosowe, które będzie szybko kierować klienta do odpowiedniego działu. Idealnym rozwiązaniem przy obsłudze mniej cierpliwych klientów jest także opcja automatycznego oddzwonienia. Jeśli klient zniechęcony czekaniem, przerwie połączenie, system sam je zainicjuje.

     

    Dobierz odpowiednią technikę sprzedaży. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Oto nasze szkolenia ze sprzedaży: Wybierz szkolenia Gammy! Zaufaj firmie szkoleniowej roku

     

    Oczywiście szybka reakcja ma znaczenie również w przypadku innych kanałów komunikacji. Na przykład na czacie klienci chcą czekać maksymalnie 5 minut, w przypadku zgłoszeń za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz e-maila, akceptowany czas reakcji wynosi 24 godziny. Jednocześnie czym krótszy czas odpowiedzi, tym lepsza ocena firmy przez klientów. Dlatego dobre szkolenia z obsługi klienta podkreślają znaczenie czasu reakcji.

    Oczywiście czym więcej kanałów komunikacji, tym lepiej. Dziś klienci oczekują, że będą mogli skontaktować się z firmą nie tylko za pośrednictwem telefonu, ale także poczty tradycyjnej, maila, czatu, mediów społecznościowych, przez formularz kontaktowy. Z tego powodu pracownicy powinni swobodnie przechodzić między różnymi kanałami. Trzeba pamiętać, że nawet jeśli klient kontaktuje się za pomocą kilku różnych kanałów, nie można oczekiwać, że będzie się powtarzał, zadaniem pracownika jest znajomość wszystkich informacji.

    Szkolenia sprzedażowe to doskonałe rozwiązanie, które pozwala zwiększyć skuteczność pracowników, warto jednak stawiać również na kompleksowe, dobrze przeprowadzone szkolenia z zakresu obsługi klienta. Dzięki takim działaniom można przygotować pracowników do szybkiego i sprawnego rozwiązywania wszelkich problemów, z którymi zgłaszają się klienci. Brak kompetencji w tym zakresie będzie budził u klientów frustrację i irytację, a także zniechęci do kolejnego kontaktu. Ostateczne jakość obsługi będzie miała kluczowe znaczenie dla wizerunku całej firmy.

     

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.