Skuteczna sprzedaż

Sprzedaż wymaga wielu umiejętności, bowiem wbrew pozorom skłonienie kogoś do kupna oferowanego przez nas produktu wcale nie jest takie proste.
Obsługa klienta - komunikacja i asertywność w pracy z trudnym klientem
2019-09-23
23 wrzesień 2019 -
2019-09-24
24 wrzesień 2019
Warszawa
Warszawa
Obsługa klienta - komunikacja i asertywność w pracy z trudnym klientem
Jeśli nie zadbasz o klienta, zrobi to Twoja konkurencja
Podstawowe Techniki Sprzedaży
2019-09-26
26 wrzesień 2019
2019-09-26
Warszawa
Warszawa
Podstawowe Techniki Sprzedaży
Nie trzeba robić wyjątkowych rzeczy, aby uzyskiwać wyjątkowe rezultaty

Oczywiście wszystko zależy od tego na jakich klientów trafimy i jakie techniki sprzedaży zastosujemy. Warto mieć na uwadze kilka podstawowych kwestii.

Przede wszystkim warto pamiętać o tym, że gdy sprzedajemy coś firmie, musimy dowiedzieć się, kto ma prawo decyzyjne. Nie ma sensu namawiania na kupno czegoś zwykłego pracownika, jeśli wiemy, że jego zdanie tak naprawdę w ogóle się nie liczy. Najlepiej jest trafić do osoby decyzyjnej. Oczywiście sytuację musimy sami ocenić, bowiem jeśli dowiemy się, iż szef firmy bardzo liczy się ze zdaniem swojego zastępcy, można z powodzeniem spróbować porozmawiać z tym drugim. Warto także wiedzieć, że czasami to nie szef zajmuje się decyzjami dotyczącymi kupna i w ogóle nie ma sensu przedstawiać mu oferty. Przed udaniem się do danej firmy, należy zrobić sobie listę osób, z którymi warto porozmawiać i zapoznać ich z naszą ofertą.

Kolejną bardzo ważną kwestią jest wywołanie dobrego wrażenia. Jest to absolutna podstawa. Warto także wiedzieć, że zazwyczaj liczą się pierwsze sekundy i właśnie wtedy musimy szczególnie się postarać, a potem oczywiście iść za ciosem. Przede wszystkim istotny jest nasz wygląd, bowiem może on wiele o nas mówić. Przede wszystkim musi być schludny, dopracowany w szczegółach, zgodny z zasadami elegancji. Niezbędny jest również uśmiech, ale musi on być szczery, delikatny. Sztuczne szczerzenie zębów raczej nie przyniesie oczekiwanych efektów. Oprócz tego musimy być mili dla klientów, zachować spokój, mówić wyraźnie i wypowiadać się zgodnie z zasadami kultury. Warto także mieć indywidualne podejście do klienta i nie odklepywać wyuczonej regułki. Jeśli klient nas polubi, jest szansa, że będzie chciał często coś od nas kupować. Należy także dać klientowi szansę wypowiedzenia się. Nie możemy zarzucić go niekończącym się monologiem. Należy także pokazać, że aktywnie go słuchamy i bierzemy pod uwagę jego zdanie, potrzeby itd. Istotne jest też to, abyśmy potrafili ocenić, w którym momencie można zacząć drążyć temat i zrobić to bardzo dyskretnie.

Oprócz tego sprzedawca musi być zarazem doradcą. Jego praca nie powinna ograniczać się do wciskania oferowanych przez siebie produktów. Istotne jest to, aby przedstawić ich zalety, a jednocześnie doradzać klientowi. Dobrym pomysłem jest udowodnienie klientowi, że dany produkt spełnia jego oczekiwania i jest w stanie zaspokoić jego potrzeby. Warto zatem na początku porozmawiać z klientem o jego firmie, zapotrzebowaniu itd., a dopiero później zacząć opowiadać o swoim asortymencie. Jeżeli spotkamy się z odmową zakupu, warto dowiedzieć się, dlaczego dana osoba nie zdecydowała się na kupno naszego produktu. Dzięki temu może uda nam się znaleźć dla niej inny produkt lub też dowiemy się, co powinniśmy zmienić w naszej ofercie. Poza tym może okazać się, że po prostu warunki umowy nie są dla niego satysfakcjonujące. Warto wówczas zastanowić się nad pewnymi ustępstwami.

 

 

Gamma - firma szkoleniowa 2016 roku. Chcesz zostać lepszym sprzedawcą? Zobacz: techniki sprzedaży szkolenie, profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Może interesuje Cię rozwój umiejętności menadżerskich? Zapoznaj się ze: szkolenie managerskie, szkolenie zarządzanie ludźmi. Zapraszamy!
Ospały zespół sprzedażowy – jak obudzić zespół i zamienić farmerów w hunterów
2019-10-14
14 październik 2019 -
2019-10-15
15 październik 2019
Warszawa
Warszawa
Ospały zespół sprzedażowy – jak obudzić zespół i zamienić farmerów w hunterów
Wygodniej jest być farmerem, skuteczniej hunterem!
Szkolenia zamknięte: Sprzedażowe
Uruchamiamy napęd sprzedażowy poprzez szkolenia

Dysponujemy szerokim portfolio  szkoleń sprzedażowych: od  podstawowych technik sprzedaży przez challanger sale po autorskie Seek&Sale Training. Propozycję uzupełniają szkolenia z negocjacji na kilku poziomach, szkolenie z obsługi klienta oraz zestaw szkoleń z wywierania wpływu, psychologii sprzedaży i psychomanipulacji. Zapraszamy!

 
Już niedługo:
Zarządzanie pokoleniami
Zobacz szkolenia powiązane z tym tematem:
Zaawansowane techniki sprzedaży B2B
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE/SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Mistrzostwo osobiste w negocjacjach
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE/SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Obsługa klienta - komunikacja i asertywność w pracy z trudnym klientem
23 wrzesień 2019 - 24 wrzesień 2019
Warszawa

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Przejdź do działu strefy wiedzy

WikiGamma
Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy
Gamma Q&A
Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR
Artykuły eksperckie
Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi
Wideo
WikiGamma w formacie video
Recenzje, Stanowiska pracy
Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów
Artykuły, Artykuły cd.
Standardowe informacje z obszaru szkoleń

Najbardziej poczytne materiały WikiGamma:

Szanowni Państwo! Od momentu powstania, metodyki zwinne zyskują coraz większą popularność w różnych dziedzinach biznesu, wspierając organizacje z niemal wszystkich branży w sprawnym zarządzaniu projektami oraz codziennymi działaniami w takich obszarach, jak: informatyka, strategia, komunikacja, sprzedaż, marketing oraz HR. Metodyki Agile umożliwiają efektywne i szybkie budowanie wartościowych rozwiązań wysokiej jakości, wspierają usprawnianie procesów i rozwój kompetencji w zespołach wytwórczych dzięki koncentracji takich koncepcji, jak: inspekcja, adaptacja, ciągłe doskonalenie czy samoorganizacja, bez których żadna firma chcąca działać w dynamicznym środowisku nie jest w stanie budować przewagi rynkowej.
Główną przyczyną, dla której firmy i organizacje decydują się podnieść kompetencje swoich pracowników w obszarze zarządzania projektami jest dynamika otaczającego nas świata. Kapryśna ekonomia, skracające się cykle produkcyjne, zmiany technologiczne, polityczne, prawne, demograficzne i kulturowe kształtują coraz wyższe oczekiwania klientów.
Grywalizacja lub gamifikacja to w Polsce stosunkowo młoda forma motywowania określonych grup m.in. takich jak zespół sprzedażowy, dział IT lub HR czy studenci i uczestnicy szkoleń, działających we wspólnym celu. Aby odczarować nieco ten temat dobrze jest przyjrzeć się mu od podstaw.
Rynek pracy staje się rynkiem pracownika, rotacja pracowników stale rośnie. Stare metody zarządzania tracą na efektywności i współcześni menadżerowie stają przed koniecznością wypracowania nowych modeli, dostosowanych do nowej rzeczywistości. Te wyzwania to coś, do czego warto się przyzwyczaić, bo millenialsi niedługo będą dominującą grupą pokoleniową na rynku pracy.
Sukces firmy zależy od ludzi w niej pracujących, a kluczowi pracownicy mają kluczowe znaczenie dla tego sukcesu, zwłaszcza w perspektywie długoterminowej.
Szanowni Państwo! Model mocnych stron Gallupa jest dzisiaj tak aktualny jak nigdy wcześniej. Zmiany pokoleniowe, motywacja 3.0 , tzw. rynek pracownika oraz poszukiwanie rozwiązań HR-owych, które jednocześnie podnoszą efektywność organizacji i satysfakcję pracowników z wykonywanej pracy – wszystkie te zjawiska stanowią ogromne wyzwania dla działów HR w Polsce i na świecie. Praca na talentach i mocnych stronach wg metodologii Gallupa na pewno pomaga zamienić wyzwania w rezultaty. Życzymy owocnej lektury! Zespół Gamma

Kolejne artykuły

Skuteczna sprzedaż to sztuka, której każdy handlowiec musi się nauczyć. Oczywiście istotną rolę odgrywa tu doświadczenie, ale warto zapoznać się także z kilkoma podstawowymi zasadami skutecznej sprzedaży.
Technik sprzedażowych jest bardzo dużo i pojawia się ich coraz więcej. Każdy sprzedawca, któremu zależy na sukcesie, powinien stopniowo nauczyć się jak najwięcej z nich.
Z pozoru mogłoby się wydawać, że zawód sprzedawcy nie jest jakoś szczególnie trudny i wymagający, ale rzeczywistość okazuje się zupełnie inna.
Zaplanowanie dobrej a jednocześnie skutecznej firmowej imprezy integracyjnej potrafi być nie lada wyzwaniem.
Firmowe imprezy, których zadaniem jest zjednoczenie ludzi w Twoim zespole oraz uwolnienie ich potencjału niezbędnego do jak najefektywniejszego wykonywania swojej pracy, nie muszą być przeprowadzone wysokim kosztem.
Obecny artykuł
Skuteczna sprzedaż
Następny artykuł

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach:
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550,
biuro@projektgamma.pl
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
 ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.