Skuteczna sprzedaż

Sprzedaż wymaga wielu umiejętności, bowiem wbrew pozorom skłonienie kogoś do kupna oferowanego przez nas produktu wcale nie jest takie proste.

zdjęcie - (the_title())

    Oczywiście wszystko zależy od tego na jakich klientów trafimy i jakie techniki sprzedaży zastosujemy. Warto mieć na uwadze kilka podstawowych kwestii.

    Przede wszystkim warto pamiętać o tym, że gdy sprzedajemy coś firmie, musimy dowiedzieć się, kto ma prawo decyzyjne. Nie ma sensu namawiania na kupno czegoś zwykłego pracownika, jeśli wiemy, że jego zdanie tak naprawdę w ogóle się nie liczy. Najlepiej jest trafić do osoby decyzyjnej. Oczywiście sytuację musimy sami ocenić, bowiem jeśli dowiemy się, iż szef firmy bardzo liczy się ze zdaniem swojego zastępcy, można z powodzeniem spróbować porozmawiać z tym drugim. Warto także wiedzieć, że czasami to nie szef zajmuje się decyzjami dotyczącymi kupna i w ogóle nie ma sensu przedstawiać mu oferty. Przed udaniem się do danej firmy, należy zrobić sobie listę osób, z którymi warto porozmawiać i zapoznać ich z naszą ofertą.

    Kolejną bardzo ważną kwestią jest wywołanie dobrego wrażenia. Jest to absolutna podstawa. Warto także wiedzieć, że zazwyczaj liczą się pierwsze sekundy i właśnie wtedy musimy szczególnie się postarać, a potem oczywiście iść za ciosem. Przede wszystkim istotny jest nasz wygląd, bowiem może on wiele o nas mówić. Przede wszystkim musi być schludny, dopracowany w szczegółach, zgodny z zasadami elegancji. Niezbędny jest również uśmiech, ale musi on być szczery, delikatny. Sztuczne szczerzenie zębów raczej nie przyniesie oczekiwanych efektów. Oprócz tego musimy być mili dla klientów, zachować spokój, mówić wyraźnie i wypowiadać się zgodnie z zasadami kultury. Warto także mieć indywidualne podejście do klienta i nie odklepywać wyuczonej regułki. Jeśli klient nas polubi, jest szansa, że będzie chciał często coś od nas kupować. Należy także dać klientowi szansę wypowiedzenia się. Nie możemy zarzucić go niekończącym się monologiem. Należy także pokazać, że aktywnie go słuchamy i bierzemy pod uwagę jego zdanie, potrzeby itd. Istotne jest też to, abyśmy potrafili ocenić, w którym momencie można zacząć drążyć temat i zrobić to bardzo dyskretnie.

    Oprócz tego sprzedawca musi być zarazem doradcą. Jego praca nie powinna ograniczać się do wciskania oferowanych przez siebie produktów. Istotne jest to, aby przedstawić ich zalety, a jednocześnie doradzać klientowi. Dobrym pomysłem jest udowodnienie klientowi, że dany produkt spełnia jego oczekiwania i jest w stanie zaspokoić jego potrzeby. Warto zatem na początku porozmawiać z klientem o jego firmie, zapotrzebowaniu itd., a dopiero później zacząć opowiadać o swoim asortymencie. Jeżeli spotkamy się z odmową zakupu, warto dowiedzieć się, dlaczego dana osoba nie zdecydowała się na kupno naszego produktu. Dzięki temu może uda nam się znaleźć dla niej inny produkt lub też dowiemy się, co powinniśmy zmienić w naszej ofercie. Poza tym może okazać się, że po prostu warunki umowy nie są dla niego satysfakcjonujące. Warto wówczas zastanowić się nad pewnymi ustępstwami.

     

     

    Gamma - firma szkoleniowa roku. Chcesz zostać lepszym sprzedawcą? Zobacz: techniki sprzedaży szkolenie, profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Może interesuje Cię rozwój umiejętności menadżerskich? Zapoznaj się ze: szkolenie managerskie, szkolenie zarządzanie ludźmi. Zapraszamy!

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.