Skuteczna technika sprzedaży

Technik sprzedaży jest całkiem sporo, ale nie wszystkie są tak samo skuteczne. Wśród handlowców dobrymi opiniami cieszy się tak zwane parafrazowanie. Na czym to polega i jakie efekty przynosi?
Ospały zespół sprzedażowy – jak obudzić zespół i zamienić farmerów w hunterów
2019-11-27
27 listopada 2019 -
2019-11-28
28 listopada 2019
Warszawa
Warszawa
Ospały zespół sprzedażowy – jak obudzić zespół i zamienić farmerów w hunterów
Wygodniej jest być farmerem, skuteczniej hunterem!
Obsługa klienta z niepełnosprawnością
2019-12- 2
2 grudnia 2019 -
2019-12- 3
3 grudnia 2019
Warszawa
Warszawa
Obsługa klienta z niepełnosprawnością
W 2019 r. weszła w życie ustawa o zapewnianiu dostępności osobom z różnymi potrzebami, nakładająca na instytucje publiczne obowiązek  zastosowania usprawnień w tym zakresie.

Skuteczna technika sprzedaży - jak być dobrym sprzedawcą telefonicznym?


Parafrazowanie jest techniką typowo negocjacyjną, której powinien nauczyć się każdy sprzedawca. Polega ona przede wszystkim na tym, aby swoimi słowami powtórzyć wypowiedź klienta, dzięki czemu nasza oferta wyda mu się atrakcyjna i będzie gotowy złożyć zamówienie. W jaki sposób tego dokonać? Otóż na samym początku należy zadać klientowi pytanie, które wydaje nam się kluczowe w sprzedaży.

Kiedy uważnie wysłuchamy jego odpowiedzi, powinniśmy złożyć mu ofertę w ten sposób, aby jej sens był taki sam, jak słów klienta. Następnie warto znowu przedstawić jego argumenty i jednocześnie uświadomić, że to właśnie oferowany przez nas produkt jest w stanie spełnić jego oczekiwania.

Dlaczego technika ta tak bardzo się sprawdza? Otóż wynika to przede wszystkim z tego, że klient odnosi wrażenie, iż sprzedawca uważnie go słucha i naprawdę chce mu pomóc, doradzić, zaoferować rozwiązanie.

Oprócz tego nie da się ukryć, że jeśli użyjemy takich argumentów, które dotyczą właśnie potrzeb naszego klienta, jego zdania itd., temu trudno będzie się z tego wycofać, bowiem nasz produkt rzeczywiście będzie sprawiał wrażenie spełniającego jego oczekiwania. Jeśli użyjemy argumentów klienta, ten nie będzie mógł ich zanegować, bowiem przeczyłby samemu sobie.

Jak ta technika wygląda w praktyce? Otóż jeśli chcemy sprzedać np. telefon komórkowy, warto zapytać, czego po takim telefonie oczekuje klient. Kiedy ten mówi, na czym mu zależy, przedstawiamy mu wybrany model i wymieniamy właśnie te aspekty, które interesują klienta, np. mówimy mu, że dany telefon ma długą żywotność baterii.

Technika parafrazowania najlepiej sprawdza się przy bezpośrednim kontakcie z klientem, ewentualnie telefonicznym, aczkolwiek można z niej skorzystać również przez internet. W tym celu jednak musimy sami zastanowić się, czego większość klientów będzie oczekiwała po danym produkcie.

Musimy skonstruować opis danej rzeczy w taki sposób, aby odbiorcy uwierzyli, że jest to produkt idealny właśnie dla nich. Nie ma sensu zatem rozpisywanie się o czymś, co raczej nie zainteresuje klientów. Podkreślmy przede wszystkim największe atuty produkty i jego zastosowanie. Napiszmy w jaki sposób może on się przydać.

 

Gamma - firma szkoleniowa 2016 roku. Chcesz zostać lepszym sprzedawcą? Zobacz: techniki sprzedaży szkolenie, profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Może interesuje Cię rozwój umiejętności menadżerskich? Zapoznaj się ze: szkolenie managerskie, szkolenie zarządzanie ludźmi. Zapraszamy!
Negocjacje w biznesie
2019-12- 9
9 grudnia 2019 -
2019-12-10
10 grudnia 2019
Warszawa
Warszawa
Negocjacje w biznesie
Nigdy nie negocjujmy ze strachu. Ale też nigdy nie bójmy się negocjować
Szkolenia zamknięte: Sprzedażowe
Uruchamiamy napęd sprzedażowy poprzez szkolenia

Dysponujemy szerokim portfolio  szkoleń sprzedażowych: od  podstawowych technik sprzedaży przez challanger sale po autorskie Seek&Sale Training. Propozycję uzupełniają szkolenia z negocjacji na kilku poziomach, szkolenie z obsługi klienta oraz zestaw szkoleń z wywierania wpływu, psychologii sprzedaży i psychomanipulacji. Zapraszamy!

 
Już niedługo:
Wczoraj kolega, dziś przełożony - budowanie autorytetu nowego menadżera
Zobacz szkolenia powiązane z tematem artykułu:
Zaawansowane techniki sprzedaży B2B
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE/SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Mistrzostwo osobiste w negocjacjach
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE/SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Obsługa klienta – nowoczesny i tradycyjny klient
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE/SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Przejdź do działu strefy wiedzy

WikiGamma
Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy
Gamma Q&A
Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR
Artykuły eksperckie
Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi
Wideo
WikiGamma w formacie video
Recenzje, Stanowiska pracy
Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów
Artykuły, Artykuły cd.
Standardowe informacje z obszaru szkoleń

Najbardziej poczytne materiały WikiGamma:

Szanowni Państwo! Od momentu powstania, metodyki zwinne zyskują coraz większą popularność w różnych dziedzinach biznesu, wspierając organizacje z niemal wszystkich branży w sprawnym zarządzaniu projektami oraz codziennymi działaniami w takich obszarach, jak: informatyka, strategia, komunikacja, sprzedaż, marketing oraz HR. Metodyki Agile umożliwiają efektywne i szybkie budowanie wartościowych rozwiązań wysokiej jakości, wspierają usprawnianie procesów i rozwój kompetencji w zespołach wytwórczych dzięki koncentracji takich koncepcji, jak: inspekcja, adaptacja, ciągłe doskonalenie czy samoorganizacja, bez których żadna firma chcąca działać w dynamicznym środowisku nie jest w stanie budować przewagi rynkowej.
Główną przyczyną, dla której firmy i organizacje decydują się podnieść kompetencje swoich pracowników w obszarze zarządzania projektami jest dynamika otaczającego nas świata. Kapryśna ekonomia, skracające się cykle produkcyjne, zmiany technologiczne, polityczne, prawne, demograficzne i kulturowe kształtują coraz wyższe oczekiwania klientów.
Grywalizacja lub gamifikacja to w Polsce stosunkowo młoda forma motywowania określonych grup m.in. takich jak zespół sprzedażowy, dział IT lub HR czy studenci i uczestnicy szkoleń, działających we wspólnym celu. Aby odczarować nieco ten temat dobrze jest przyjrzeć się mu od podstaw.
Rynek pracy staje się rynkiem pracownika, rotacja pracowników stale rośnie. Stare metody zarządzania tracą na efektywności i współcześni menadżerowie stają przed koniecznością wypracowania nowych modeli, dostosowanych do nowej rzeczywistości. Te wyzwania to coś, do czego warto się przyzwyczaić, bo millenialsi niedługo będą dominującą grupą pokoleniową na rynku pracy.
Sukces firmy zależy od ludzi w niej pracujących, a kluczowi pracownicy mają kluczowe znaczenie dla tego sukcesu, zwłaszcza w perspektywie długoterminowej.
Szanowni Państwo! Model mocnych stron Gallupa jest dzisiaj tak aktualny jak nigdy wcześniej. Zmiany pokoleniowe, motywacja 3.0 , tzw. rynek pracownika oraz poszukiwanie rozwiązań HR-owych, które jednocześnie podnoszą efektywność organizacji i satysfakcję pracowników z wykonywanej pracy – wszystkie te zjawiska stanowią ogromne wyzwania dla działów HR w Polsce i na świecie. Praca na talentach i mocnych stronach wg metodologii Gallupa na pewno pomaga zamienić wyzwania w rezultaty. Życzymy owocnej lektury! Zespół Gamma

Kolejne artykuły

Skuteczna sprzedaż to sztuka, której każdy handlowiec musi się nauczyć. Oczywiście istotną rolę odgrywa tu doświadczenie, ale warto zapoznać się także z kilkoma podstawowymi zasadami skutecznej sprzedaży.
Sprzedaż wymaga wielu umiejętności, bowiem wbrew pozorom skłonienie kogoś do kupna oferowanego przez nas produktu wcale nie jest takie proste.
Technik sprzedażowych jest bardzo dużo i pojawia się ich coraz więcej. Każdy sprzedawca, któremu zależy na sukcesie, powinien stopniowo nauczyć się jak najwięcej z nich.
Z pozoru mogłoby się wydawać, że zawód sprzedawcy nie jest jakoś szczególnie trudny i wymagający, ale rzeczywistość okazuje się zupełnie inna.
Zaplanowanie dobrej a jednocześnie skutecznej firmowej imprezy integracyjnej potrafi być nie lada wyzwaniem.
Poprzedni artykuł
Obecny artykuł
Skuteczna technika sprzedaży

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach:
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550,
biuro@projektgamma.pl

Najbliższe terminy szkoleń związane z tym artykułem

Ospały zespół sprzedażowy – jak obudzić zespół i zamienić farmerów w hunterów
27 listopada 2019 -28 listopada 2019 Warszawa
Najważniejszym zasobem handlowca jest czas. Powinien go inwestować w tych klientów, u których zwrot w postaci zleceń będzie najwyższy. Szkolenie z...
Obsługa klienta z niepełnosprawnością
2 grudnia 2019 - 3 grudnia 2019 Warszawa
Od pierwszego kontaktu z recepcją, przez księgowość, marketing, biuro obsługi klienta, działy serwisowe  - w każdej z tych sytuacji klient może...

Najpopularniejsze artykuły w tym dziale

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
 ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.