Techniki sprzedaży i negocjacji stosowane najczęściej przez przedsiębiorstwa

Sprzedaż jest działem dość trudnym, w którym nie każdy odnajdzie się równie dobrze, Choć wydawać by się mogło, że jest to jedna z najprostszych biznesowych dziedzin, to jednak bycie dobrym sprzedawcą wymaga nie lada wiedzy i doświadczenia.

zdjęcie - (the_title())


Techniki sprzedaży i negocjacji stosowane najczęściej przez przedsiębiorstwa

Sprzedaż jest działem dość trudnym, w którym nie każdy odnajdzie się równie dobrze, Choć wydawać by się mogło, że jest to jedna z najprostszych biznesowych dziedzin, to jednak bycie dobrym sprzedawcą wymaga nie lada wiedzy i doświadczenia.

Należy mieć również świadomość, że każda sprzedaż, niezależnie od tego co w danym przypadku stanowi jej przedmiot, skuteczność osiąga się przede wszystkim poprzez dobrą znajomość technik sprzedaży oraz negocjacji. Każda sprzedażowa transakcja jest pewnego rodzaju negocjacjami, dlatego znajomość takich technik z całą pewnością będzie ogromnie przydana.

Negocjacje to proces dwustronnej komunikacji, której efektem jest porozumienie, nie rzadko zakończone sprzedażą danego towaru czy też usługi.

Zawsze negocjacje handlowe przebiegają w co najmniej kilku etapach (które w zależności od indywidualnej sytuacji mogą wyglądać nieco inaczej).

Niezależnie jednak od sytuacji, zawsze pierwszym etapem handlowych negocjacji jest analiza i ocena sytuacji (co ciekawe, dokonywana jest ona zarówno przez sprzedawców jak i potencjalnych klientów).

Na pierwszym etapie, jeszcze przez rozpoczęciem negocjacji zdefiniowane przede wszystkim być muszą:

  • charakterystyczne cechy dobra czy usługi, których negocjacje będą dotyczyły,
  • zdefiniowanie motywacji zarówno ze strony sprzedawcy, jak i potencjalnego klienta,
  • określenie możliwych wariantów przebiegu i zakończenia prowadzonych negocjacji,
  • zebranie jak największej ilości praktycznych informacji dotyczących strony przeciwnej w negocjacjach.

Drugim etapem negocjacji jest ustalenie strategii prowadzenia negocjacji. Tu dla osiągnięcia jak najlepszych efektów niezbędne jest również określenie priorytetów (dotyczy to obu stron), z uwzględnieniem jednak różnic, jakie mogą wystąpić w kwestii poglądów w przypadku każdej ze stron, które podejmują negocjacji handlowych.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jeśli chcesz ulepszyć swoje zdolności negocjacyjne, przejąć kontrolę nad rozmową oraz czuć się pewnie podczas prowadzenia negocjacji handlowych,  zapraszamy do udziału w szkoleniach z negocjacji, finalizacji sprzedaży, szkoleniach handlowych.

Tak naprawdę jeśli chodzi o prowadzenie negocjacji, to jest wiele sposobów i stylów i rozgrywania, w zależności od wielu kwestii, znanych przed rozpoczęciem negocjacji, jak i wychodzących już w czasie ich trwania. Co ważne, dla sukcesu negocjacji bardzo często korzystne jest mieszanie różnych metody i styli negocjacji, dzięki czemu osiągnąć można zamierzone efekty.

Zdecydowanie najczęściej spotkać się można z negocjacjami typu:

  • propartnerskeigo, które przede wszystkim nastawione są na kontakty międzyludzkie, które z założenia mają doprowadzić do znalezienia negocjacyjnego kompromisu pomiędzy negocjującymi stronami;
  • protransakcyjnego, które nastawione są na nie na efekt, a na szybkie zakończenie negocjacji, nawet jeśli ich efekt ie zawsze będzie satysfakcjonujący dla obu stron prowadzących między sobą negocjacje;
  • ceremonialnego, które poza osiągnięciem zamierzonego efektu, nastawione są również na utrzymanie jak najlepszych kontaktów z innymi ludźmi;
  • nieceromonialnego, których charakterystyczną cechą jest unikanie w negocjacjach jakichkolwiek rytuałów. W tym przypadku niezwykle istotne jest tworzenie ze stroną negocjacji relacji paraosobistych;
  • ekspresyjnego, w których każda ze stron w sposób bardzo ekspresyjny wyraża swoje opinie, żywo przy tym gestykulując i głośno mówiąc;
  • powściągliwego, które są typem negocjacji będącymi całkowitym przeciwieństwem negocjacji ekspresyjnych.

Osiągnięcie sukcesu w negocjacjach nie wiąże się jednak wyłącznie ze znajomością oraz umiejętnością stosowania odpowiednich technik w danych sytuacjach. Kluczowa dla osiągnięcia sukcesu w negocjacjach może być również znajomość języka negocjacji, którego wykorzystywanie jest niezbędne w czasie prowadzenie rozmów.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Sprawdź naszą ofertę. Najpopularniejsze szkolenia handlowe online!

W negacjach najważniejsze jest bowiem nawiązanie odpowiedniego kontaktu pomiędzy stronami - tylko dzięki niemu możliwe jest osiągniecie jak najlepszych efektów.

Kolejnym ważnym aspektem w negocjacjach (dotyczy to przede wszystkim tych handlowych) jest zbudowanie właściwego autorytetu, opartego przede wszystkim na atrybutach i wiedzy.

Te dwa czynniki są w stanie sprawić, że każdy negocjator będzie w stanie zaskarbić sobie szacunek i uznanie rozmówców, co oczywiście w znacznym stopniu przekłada się na osiąganie negocjacyjnych sukcesów.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.