Z serii OK – dobre praktyki w Obsłudze Klienta

U podstawy każdego sukcesu obsługi leży przyjazne nastawienie do Klienta, również wewnętrznego. Pozytywne nastawienia do Klienta można wzmocnić przestrzegając następujących zasad.

zdjęcie - (the_title())

    Zwracaj się do rozmówcy personalnie

    Zapamiętaj imię i nazwisko. Dla rozmówcy fakt, że pamiętasz jego imię i nazwisko, będzie najlepszym dowodem, że jest ważny dla ciebie. Skojarzenie osób ze sprawami, które nas łączyły przy innej okazji oraz indywidualne traktowanie jest najlepszym sposobem na budowanie trwałych relacji.

     

    Nie krytykuj, nie narzekaj i nie oceniaj

    Dzisiaj rada ta jest równie dobra, jak w 1936 roku, kiedy po raz pierwszy zapisał ją Dale Carnegie. Spróbuj być bardziej pozytywnym, radosnym, pogodnym człowiekiem. Bądź optymistą i dodawaj otuchy innym. Bądź zrelaksowany. Emanuj taką energią, żeby przyciągać innych. Nie pozwól, aby Twoje prywatne życie miało wpływ na kontakty zawodowe. Zachowuj się tak, jakby nie było dla Ciebie nic ważniejszego od pytania, jak możesz pomóc Klientowi wewnętrznemu w osiągnięciu jego celów lub rozwiązaniu jego problemów.

    Ludzie są nieustannie bombardowani negatywnymi opiniami i nie jest im potrzebna kolejna osoba, która ich skrytykuje. Dlatego będąc uśmiechniętym, myśląc pozytywnie, łatwiej przyciągnąć Klientów i wzbudzić ich sympatię.

     

    Zapraszamy do naszych szkoleń sprzedażowych. Zobacz dział: Szkolenie dla kierowników. Jeśli interesują Cię szkolenia dla urzędów zobacz dział: Szkolenie administracja.

     

    Akceptuj innych

    Jedną z najbardziej zakorzenionych w podświadomości ludzkiej potrzeb jest akceptacja. Dowiódł tego Abraham Maslow i umieścił ją w piramidzie potrzeb każdego człowieka. Każdy człowiek chętnie przebywa z ludźmi, którzy go akceptują takim jaki jest, nie oceniając i krytykując. Osoba, która zyskała akceptację, jest szczęśliwa i zadowolona z siebie. Jeśli pracownik kontaktujący się z Klientem wewnętrznym będzie umiał znaleźć możliwości, żeby z różnych powodów okazywać swoją aprobatę, będzie zawsze chętniej przez nich przyjmowany. Ważne jest jednak, żeby okazywana aprobata była prawdziwa, bowiem najczęściej udawana sympatia i akceptacja jest szybko demaskowana i psuje bezpowrotnie dobre relacje.

     

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Sprawdź naszą ofertę. Najpopularniejsze szkolenia sprzedażowe online:

    Doceniaj Klienta

    Jeśli podziwiasz czyjąś osobowość, osiągnięcia, stan posiadania, to wzmacniasz jego poczucie własnej wartości i dostarczasz przyjemnego uczucia zadowolenia z siebie. Niekłamanym podziwem, uznaniem, szacunkiem i prawdziwą akceptacją możesz pozytywnie wpływać na ludzi. Będą żywić przyjazne uczucia do Ciebie, jeśli dzięki Tobie poczują się zadowoleni z siebie i ze swego życia.

    Abraham Lincoln powiedział kiedyś: „Każdy lubi komplementy”. Przy każdej okazji zwracaj uwagę na czyjeś dokonania, na wszystko, co jest godne docenienia. Nigdy nie szczędź pochwał i wyrazów podziwu, pod warunkiem, że są one szczere i nie są powtarzane za często oraz są adekwatne do sytuacji.

    Przyznawaj rację

    Osoba obsługująca Klienta wewnętrznego nie powinna jawnie wchodzić z nim w polemikę, nie zgadzać się z nim czy też kłócić. Jeśli tylko jest to możliwe, przyznawaj rację, zgadzaj się. Klienci wewnętrzni wolą pracować z ludźmi zgodnymi, nietworzącymi zbędnych problemów. Jeżeli jednak zdarzy się sytuacja, w której Klient nie ma racji, postaraj się delikatnie udzielić mu wskazówek lub naprowadzić na właściwy trop. 

    W sytuacjach różnicy zdań pomyśl o słowach pisarza i filantropa, dra Geralda Jampolskiego: „Chcesz mieć rację czy być szczęśliwy?”. W interesie budowania dobrych relacji lepiej czasami zrezygnować z krytycznych uwag i zlekceważyć czyjeś nieścisłości lub błędy, chyba że są to nieprawdziwe zastrzeżenia.

     

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Sprawdź naszą ofertę. Najpopularniejsze szkolenia handlowe online!

    Koncentruj uwagę

    Każdy Klient chce czuć się ważny, w centrum uwagi. Dlatego jedną z podstawowych zasad obsługi Klienta, również wewnętrznego, jest dbanie, by czuł, że to właśnie na nim i jego potrzebach koncentruje się uwaga osób obsługujących go. Narzędziem pomocnym w budowaniu przekonania o tym, że jest w centrum uwagi, jest uważne słuchanie. Jeśli skoncentrujesz się na Kliencie, kiedy mówi, i zapamiętasz jego wypowiedź, będziesz mógł się do niej odwoływać. Takie działanie powoduje, że Klient czuje się dowartościowany, godny szacunku i bardzo ważny. Im lepiej zostaną wytrenowane umiejętności nawiązywania dobrych stosunków współpracy z Klientami wewnętrznymi, tym lepsze wyniki będzie osiągać firma.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.