Zadania sprzedawcy

Niezależnie od tego, jak duża jest firma, ilu ma pracowników i jak dobrze opracowane strategie sprzedaży trzeba pamiętać o tym, że na końcu całego łańcucha jest zawsze sprzedawca, który ma bezpośredni kontakt z klientem. Nawet jeżeli transakcja odbywa się poprzez internet lub telefoniczne, to właśnie on jest na pierwszej linii frontu walcząc o finalny sukces sprzedażowy.
Gamma - Zadania sprzedawcy
    Dlatego szkolenie z negocjacji jest pozycją obowiązkową dla wszystkich obecnych i przyszłych sprzedawców.

    Taka jak każda armia ma dowódców, generałów i cały sztab i szeregowców walczących bezpośrednio na froncie, tak samo firmy mają swoje zarządy, strategie i pracowników frontowych, którzy muszą realizować określone cele.

    Dlatego też, jak łatwo z tego wywnioskować podstawą sukcesu jest dobrze przeszkolony, rzetelny pracownik – sprzedawca, który będzie w stanie poradzić sobie z każdym klientem i dodatkowo jeszcze zachęcić innych do stania się klientami.

    Co więcej trzeba pamiętać, że obsługa klienta, sprzedaż i wszystko co związane jest z kontaktem z klientem to często jedyny element firmy z jakim mają kontakt potencjalni klienci. Tym samym należy właśnie do tego segmentu przywiązywać jak największą wagę.

    Dobierz odpowiednią technikę sprzedaży. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Oto nasze szkolenia ze sprzedaży:

    Wybierz szkolenia Gammy! Zaufaj firmie szkoleniowej roku

    Można bowiem mieć wszystko doskonale rozplanowane, przygotowane i wyprodukowane, jeżeli jednak będzie zawodzić kontakt z klientem wszystko to nie zda swojego egzaminu i tym samym nie przyniesie oczekiwanego zysku. Trzeba zatem określić co jest tak naprawdę zadaniem sprzedawcy.

    Niezależnie zatem, czy będzie to sprzedaż bezpośrednia czy tez teleinformatyczna, sprzedawca powinien przede wszystkim:

    • właściwie określić potrzeby klienta,
    • znalezienie porozumienia z klientem w przedmiocie jego oczekiwań i korzyści płynących z zakupu,
    • stopniowe ograniczenie pola wyboru,
    • rekomendacja, wskazanie i delikatna sugestia bywają najlepsza bronią,
    • w odbiorze klienta, wszystkie przedstawione oferty powinny odpowiadać jego potrzebom i być wyrazem zrozumienia ze strony sprzedawcy.

    Całość działań sprzedawcy często sprowadza się po prostu to rzetelnego przedstawienia oferowanego produktu. Tym samym to jego rolą jest, by oferowany towar przedstawić w takim świetle, które najlepiej uwydatni jego zalety i zaspokojenie potrzeb klienta.

    Dlatego też tak ważne jest, by uwypuklać zalety i jednocześnie skrywać słabe punktu danego produktu. W najlepszym przypadku przedstawiać takie jego elementy, jak cena jako coś przemawiającego na korzyść kupującego.

     

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025