Dzisiejszy biznes opiera się głównie na sprzedaży. Świat dzisiaj ogarnął internet i każdy kto posiadał swój jakiś mały, lokalny biznes przerzuca swą działalność na sprzedaż internetową, ponieważ w ten sposób może zdobyć wielu klientów poza zasięgiem swojej lokalnej sprzedaży. W ten sposób może rozwinąć swoją sprzedaż na skalę krajową a przy dobrych wiatrach być może nawet na światową.
Jeszcze innym sposobem na aktywną sprzedaż, po którą często sięgają przedsiębiorcy jest telesprzedaż. Poprzez telekomunikację z klientem sprzedawca także może sprzedać jakiś produkt klientowi, który niekoniecznie mieszka niedaleko firmy. Zazwyczaj celem telekomunikacji jest trafienie do klienta, który jest oddalony od firmy o dużą ilość kilometrów.
W ten sposób sprzedać danej firmy może być również rozwinięta poprzez telekomunikację na skalę krajową a być może nawet światową. Łącząc te różne środki aktywnej sprzedaży firma może liczyć na duże zyski ze swojej sprzedaży. Warto obserwować działania sprzedaży i wyciągać wnioski, które działania wychodzą na dobre firmie.
Aby dokonywać prawidłowej aktywnej sprzedaży przez sprzedawców, przedsiębiorca powinien zagwarantować każdemu nowego pracownikowi szkolenie na temat aktywnej telesprzedaży. Z takiego szkolenie pracownik powinien dowiedzieć się jak rozmawiać z klientem, aby on go z góry nie przekreślił, ponieważ sprzedawca w tym momencie nie ma możliwości użyć mowy ciała. Jego jedynym atrybutem będzie jego głos i tylko taką bronią może zyskać klienta.
Zatem szkolenie z aktywnej telesprzedaży powinno zagwarantować naukę radzenia sobie z trudnymi rozmówcami, jak rozmawiać z klientem aby był on przychylny do zakupu naszego produktu, jak przełamać się przed strachem dzwonienia do obcych ludzi i mieć pewny głos. Takich wydawałoby się błahych ale ważnych rzeczy powinno nauczyć szkolenie, ponieważ fundamentalne zasady, które przyniosą efekt, mogą zagwarantować firmie sukces i duży zysk, pod warunkiem oczywiście, że każdy pracownik będzie się sztywno trzymał jasno określonych zasad.