Transport materiałów niebezpiecznych po zmianach
Przewóz materiałów niebezpiecznych jest branża, która podlega bardzo wielu regulacjom prawnym. Nie dziwi więc fakt, że co pewien czas wprowadza się zmiany w obowiązujących przepisach prawnych, dzięki czemu są one znacznie lepiej dostosowane do realiów codziennego życia.
2019 – rok zmian
W przypadku ustawy o przewozie materiałów niebezpiecznych rok 2018 wprowadza bardzo wiele nowości. Dotyczą one wielu kwestii uregulowanych w akcie prawnym. Wiele ze zmian jest wynikiem wprowadzania dyrektyw unijnych, które nakazują dopasować krajowe przepisy do norm unijnych, dzięki czemu staną się one jednolite. Pierwszą zmianą, jaka widać w przepisach jest zmiana nazewnictwa i definicji. Zostały one określone na nowo, przynajmniej dość spora większość z nich, aby ich interpretacja nie nastręczała zbyt wielu problemów. To dobra wiadomość dla przewoźników realizujących zlecenia poza granicami kraju, mogą mieć bowiem pewność, że definicje zostały dostosowane w wielu krajach i nie będzie problemów z rozróżnieniem produktów czy usług.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Łańcuch dostaw budowanie, zarządzanie, pomiar - praktyka firm polskich i zagranicznych. Zapraszamy na praktyczne szkolenie ŁAŃCUCH DOSTAW
Uczestników tego szkolenia interesują również:
Nowe numery, nowe tabele
Zmiany definicji i dodanie nowych pociągnęły za sobą drugą zmianę mianowicie zmiany w tabelach i numeracji materiałów niebezpiecznych. Ilość pozycji, które uległy zmianie lub się w nich pojawiły jest bardzo duża, ale dzięki temu wszystko jest znacznie bardziej czytelne. Dobrze jednak, jeśli przewoźnicy zapoznają się z wszelkimi zmianami zanim zaczną realizować zlecenia, aby uniknąć nieprzewidzianych sytuacji związanych z nowymi przepisami.
Transport tylko odpowiednimi samochodami
Dość spora ilość zmian dotyczy także kwestii odpowiednich samochodów, które mogą być wykorzystywane do przewozu materiałów niebezpiecznych. W ustawie określono rodzaj samochodu, który można o ego celu wykorzystać. Przepisy szczegółowo opisują także, jakie wyposażenie powinny mieć takie auta. Zgodnie z nimi producenci takich samochodów po wejściu w życie przepisów wspomniane nowe rozwiązania muszą stosować obowiązkowo. Odetchnąć mogą właściciele nieco starszych modeli – nie ma bowiem obowiązku dostosowywania jeżdżących już autu do tego wymogu.