Jednym z kluczowych wyzwań stojących przed przedsiębiorstwami w najbliższej przyszłości jest kwestia zarządzania personelem. Z tego punktu widzenia każdy prowadzący firmę powinien stworzyć politykę zarządzania i pozyskiwania kadr, którą realizować będzie dział Human Resources. Aby skutecznie wypełniał on swoje zadania, hr biznes partner powinien stale podnosić swoje kwalifikacje, zwłaszcza w zakresie nowych kanałów pozyskiwania kandydatów na pracowników.
Te umiejętności przydadzą się zwłaszcza podczas rekrutacji na stanowiska specjalistyczne, w branżach gdzie na rynku pracy potencjalnych przyszłych pracowników jest bardzo mało, a Twoi rekruterzy muszą się zabawić w łowców głów. W takich niszowych branżach zdarzają się sytuacje, w których to właśnie rekruter musi zrobić pierwszy krok i zainteresować w rozmowie potencjalnego kandydata, który często nawet nie bierze pod uwagę zmiany pracy.
Kolejnym przykładem, kiedy to rekruter musi być stroną inicjującą kontakt, są stanowiska, które wymagają relokacji do innego miasta. I znów to rekruter musi odpowiednio sprzedać ofertę pracy, tak by kandydat w ogóle wziął pod uwagę możliwość przeprowadzki.
Ogłoszenia o pracę w takich sytuacjach po prostu się nie sprawdzą, bowiem większość potencjalnych kandydatów nawet do nich nie dotrze (albo w ogóle nie zaglądają na portale publikujące ogłoszenia, albo mają ustawione filtry na oferty pracy z określonych miast).
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Współpracuje z nami ponad stu trenerów. W 2016 roku przeszkoliliśmy ponad sześć tysięcy klientów indywidualnych i ponad tysiąc klientów instytucjonalnych. Zostaliśmy firmą szkoleniową roku. Oferujemy szkolenia dla sprzedawców, szkolenia HR i szkolenia administracja. Zapoznaj się z naszymi szkoleniami.
W takich sytuacjach na pomoc pracownikom HR przychodzą
szkolenia hr bp, portale dla profesjonalistów, ogłoszenia w branżowych pismach, czy na forach, często zmuszeni są także do wykorzystywania tzw. direct search, czyli docierania do osób spełniających kryteria poprzez aktualny zakład pracy (telefon służbowy, mail).
Tego typu technik nie uczą na studiach, często rekruterzy wypracowują je sami, albo korzystają z różnego typu warsztatów, na których mogą poznać
nowoczesne narzędzia hr dla osób pozyskujących nowe kadry. Szkolenia te, nie tylko uczą teoretycznej strony headhunterstwa, ale również pozwala na wymianę doświadczeń pomiędzy uczestnikami, przez co rekruterzy w praktyce mogą skonfrontować swoje metody i poznać nowe, sprawdzone przez innych sposoby na dotarcie do potencjalnych kandydatów.