Praktyczne sposoby na zwiększenie sprzedaży

Sprzedaż jest najważniejszym celem każdej organizacji o charakterze handlowo-usługowym. Pozwala przedsiębiorstwu na utrzymanie i rozwijanie się na rynku, gwarantuje miejsca pracy dla mieszkańców regionu oraz pozwala na czerpanie korzyści finansowych. Jednak niemal każde przedsiębiorstwo prędzej czy później boryka się z obniżeniem sprzedaży lub stagnacją finansową – co robić w tym okresie by zwiększyć zyski?

     
    Sprzedaż jest najważniejszym celem każdej organizacji o charakterze handlowo-usługowym. Pozwala przedsiębiorstwu na utrzymanie i rozwijanie się na rynku, gwarantuje miejsca pracy dla mieszkańców regionu oraz pozwala na czerpanie korzyści finansowych. Jednak niemal każde przedsiębiorstwo prędzej czy później boryka się z obniżeniem sprzedaży lub stagnacją finansową - co robić w tym okresie by zwiększyć zyski?

    Poszukiwanie nowych rynków zbytu jest bez wątpienia jednym z najbardziej skutecznych sposobów na zwiększenie sprzedaży. Bez względu na to, jakiej wielkości jest firma, zawsze możemy znaleźć nowych odbiorców w miejscach, do których wcześniej nie mieliśmy dostępu.

    W przypadku małych, lokalnych firm może to być wejście na rynek kolejnego miasta, w przypadku ogromnych przedsiębiorstw - wejście do kolejnego państwa lub nawet kontynentu. Rozwój pozwala na znalezienie nowej grupy nabywców, tym samym zwiększenie sprzedaży.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Dowiedz się jak radzić sobie z psychomanipulacją w negocjacjach. Szkolenie psychomanipulacji jest skierowane do menagerów, pracowników działów handlowych, kupców i dostawców. Szkolenia powiązane z tym tematem: techniki prezentacji, szkolenia dla sprzedawców.

    Innym sposobem będzie rozwój oferty - każda branża się rozwija, choć jedne zdecydowanie szybciej niż inne. Pozwala to na niemal nieograniczone możliwości poszerzania oferty. Tym sposobem dostawcy usług telekomunikacyjnych coraz częściej oferują zakup dodatkowych akcesoriów, ubezpieczeń czy usług, podobną zależność obserwujemy w przypadku sklepów spożywczych, które postanawiają wprowadzić gry losowe lub poszerzyć asortyment o towary wcześniej niewystępujące.

    Sposobem na zwiększenie sprzedaży jest także sezonowość niektórych towarów. Szczególnie zauważalne może to być w przypadku sklepów odzieżowych czy kosmetycznych, ale również w przedsiębiorstwach usługowych. Na ich występowanie wpływają trendy przychodzące z całego świata a ich obserwacja może znacząco wpłynąć na sprzedaż.

    Ostatnim, lecz nie mniej ważnym aspektem, który warto poruszyć by zwiększyć sprzedaż są szkolenia pracownicze oraz wykorzystywanie nowych taktyk i sposobów na dotarcie do klienta. Często są to niewielkie, niemal kosmetyczne zmiany, które mogą znacząco zmienić postrzeganie całej marki.

    Dodatkowo tego typu zabiegi mają wpływ na prowadzenie korzystnej wizerunkowo polityki firmy, co przekłada się na zyski, które czerpie przedsiębiorstwo oraz może w dużym stopniu wpłynąć na sprzedaż dóbr i usług oferowanych przed przedsiębiorstwo.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.