Wielu początkujących przedsiębiorców zastanawia się, w jaki sposób budować pozytywny wizerunek firmy. Zwykle pierwsze kroki w tego typu działaniach marketingowych stawia się w Internecie - w końcu to środek komunikacji, który jest wyjątkowo korzystny cenowo, pozwala również dotrzeć do wyjątkowo dużej liczby użytkowników stron, forów czy mediów społecznościowych. To tutaj właśnie dużą rolę odgrywa storytelling. Ale czym on właściwie jest?
Storytelling to nic innego jak marketing narracyjny. Oznacza to, że zamiast krótkich, zimnych komunikatów, odbiorca otrzymuje swoistą opowieść - pełną emocji, w którą łatwo się zaangażować. Przedsiębiorstwa, które stosują podobne działania w procesie marketingowym mogą liczyć na większe zaufanie klientów, ich ciekawość oraz zwiększenie świadomości samej marki.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.
Zapraszamy.
Zastanów się - jakie reklamy najbardziej trafiają do Twojej świadomości? Z pewnością te, które przedstawiają pewną historię, są opowieścią samą w sobie. Te, które przesycone są pozytywnymi emocjami, które grają na uczuciach, powodują śmiech lub łzy.
Tym właśnie jest storytelling! To spowodowanie, że nasz klient nie otrzyma chłodnego komunikatu o nowych produktach naszego sklepu, ale pozytywnie nacechowaną wiadomość, która mówi o choćby abstrakcyjnej przygodzie, w którą może się zagłębić. Storytelling może być realizowany w formie słownej (na przykład na blogach czy w formie mailingu), muzycznej czy filmowej - i gwarantujemy, że w każdym razie spełni on swoje zadanie.
Jak prowadzić więc naprawdę dobry storytelling? Sposoby są co najmniej dwa: możesz zlecić jego wychowanie fachowcom (co z pewnością kosztuje niemało) lub nauczyć się tworzyć napięcie i historię!
Jeśli chodzi o storytelling szkolenie może być doskonałym sposobem by zobaczyć przykłady, móc zweryfikować swoje możliwości i być może napisać pierwszą, naprawdę wartościową reklamę. I chociaż pierwsze kroki mogą być trudne - z pewnością pozwoli to na rozwój firmy, skuteczne dotarcie do klienta i umiejętności sprzedażowe.