Inne strony: GAMMA DISCOVER

Szkolenie w sposób kompleksowy przygotowuje do pełnienia funkcji ABI według nowych standardów

ADMINISTRATOR BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI

Warsztaty z uwzględnieniem nowelizacji ustawy

Warsztaty z uwzględnieniem nowelizacji ustawy o RODO. Szkolenie prowadzi ekspert, który potrafi interpretować przepisy i wskazuje zastosowania, które pozwalają przestrzegać ustawę nie dezorganizując całej firmy.

IDEA SZKOLENIA

Warsztaty mają za zadanie w sposób praktyczny wprowadzić uczestników w tematykę ochrony danych z punktu widzenia administratora bezpieczeństwa informacji. Celem jest przekazanie wiedzy, która pozwoli wykonywać na co dzień i w sposób efektywny zadania ABI (zagadnienia prawne jak i informatyczne).

Szkolenie w sposób kompleksowy przygotowuje do pełnienia funkcji ABI według nowych standardów, jakie mają obowiązywać od 2015 r.

Kurs będzie prowadzony w małych grupach i oparty na prezentacjach multimedialnych wzbogaconych o liczne case study. Prowadzony przez praktyków i skierowany do praktyków o zróżnicowanym poziomie znajomości tematu. Uwzględnia nie tylko aktualny stan prawny, ale najważniejsze planowane zmiany w obszarze ochrony danych osobowych na szczeblu krajowym jak i europejskim oraz regulacje obowiązujące w innych krajach. Każdy z uczestników będzie miał możliwość praktycznego rozwiązania nurtujących go problemów, zadania pytań, rozwiania wątpliwości. W trakcie zajęć przedstawione zostaną zarówno zagadnienia ściśle prawne, jak i informatyczne.

 

Na warsztaty zapraszamy:

  • Osoby pełniące lub mające pełnić funkcję ABI
  • Administratorów danych,
  • Wszystkich zainteresowanych tematyką ochrony danych
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

PROGRAM SZKOLENIA

Pozycja Administratora Bezpieczeństwa Informacji w organizacji po 01 stycznia 2015 r.

(Pozycja prawna ABI w organizacji. Współpraca z Kierownictwem, zatrudnionymi i innymi podmiotami. Case study.)

ABI, zastępca ABI a osoba nie wpisana do rejestru – blaski i cienie tych rozwiązań.

  • Gdzie naprawdę warto i należy powołać ABI a gdzie mamy przerost formy (czy w przedszkolu naprawdę musi być ABI)?
  • Czy administrator danych, który nie powołał ABI przeprowadza sprawdzenie? Jakie przepisy mają zastosowanie?
  • A może warto zastosować dobre praktyki?

 

Usytuowanie ABI w organizacji w oparciu o znowelizowane przepisy

  • Jak przekonać administratora danych, że ABI to zysk dla firmy? Przed czym uchroni profesjonalny ABI, co oraz ile zyskamy.
  • Kto może pełnić funkcję ABI. Prawnik czy informatyk a może zupełnie kto inny? (pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych, posiadanie odpowiedniej wiedzy w zakresie ochrony danych osobowych niekaralność za przestępstwo popełnione z winy umyślnej)
  • ABI w hierarchii organizacji. Pierwsze problemy po wejściu w życie zmienionych przepisów. [komu i na jakich zasadach podlegać będzie ABI w ramach organizacji] – case study

 

Zadania Administratora Bezpieczeństwa Informacji (czyli co może i musi wiedzieć ABI).
(Jak rozwiązywać konflikty? Warsztaty i studium przypadku wybranych zagadnień. Analiza stosowania w praktyce najtrudniejszych instytucji prawa ochrony danych osobowych.)


Stosowanie instytucji przewidzianych ustawą o ochronie danych osobowych,

  • ocena legalności przetwarzania danych osobowych klientów i pracowników. (Kiedy należy pytać o zgodę na przetwarzanie danych osobowych, a kiedy takiej zgody unikać? W jaki sposób ewidencjonować zebrane zgody i sprzeciwy? Jak należy wypełnić obowiązek informacyjny? Case study.)
  • Marketing w nowej rzeczywistości prawnej. (Jak zbudować bazę danych? Dlaczego własna baza danych jest tak ważna? Jaką wartość dodaną może wnieść ABI w kontekście marketingu? Jak współpracować z działem marketingu? Jak zbierać zgody po nowelizacji prawa konsumenckiego i prawa telekomunikacyjnego? Ochrona danych osobowych w konkretnych działaniach marketingowych – konkursy, loterie, Facebook, itd. Case study)
  • Powierzenie przetwarzania danych osobowych. (Kiedy należy podpisać umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych. Udział ABI i jego rola w negocjacjach – na co zwracać uwagę. Czy różni się powierzenie od udostępnienia danych osobowych? Administrator danych osobowych w kontekście współpracy z agencjami marketingowymi. Case study.)
  • Prawa osoby, której dane dotyczą. (Jak zrealizować obowiązek informacyjny. W jakiej formie i kiedy odpowiadać na pytania osób których dane posiadamy- case study
  • Przekazywanie danych osobowych w ramach Unii Europejskiej i do państw trzecich. (Zasady przekazywania danych poza obszar Polski. Czy po nowelizacji jest dużo łatwiej?)

 

Jak na co dzień wypełniać obowiązki Administratora Bezpieczeństwa Informacji.
(Udział w negocjacjach. Przydatne narzędzia pracy. Korespondencja z klientami i administratorem danych. Dowody realizacji zadań i ich archiwizacja. Zobowiązanie do zachowania tajemnicy. Z doświadczeń Omni Modo.)

  • Sprawdzenia (Audyty) procesorów. (Jak przygotować plan sprawdzeń? jak nie przestraszyć kontrahenta a osiągnąć cel?)
  • Wewnętrzne dokumentowanie przez ABI jego zaleceń – opracowywanie skali ryzyka prawnego – czy decyzja ABI jest ostateczna?
  • Co tak naprawdę ABI wie o organizacji? Czy zostanie dopuszczony do wszystkich tajemnic?
  • Zróżnicowanie zadań Administratora Bezpieczeństwa Informacji w zależności od branży. (Opieka zdrowotna. Marketing. Administracja. Firma produkcyjna. Usługi. Dane kadrowe. Ubezpieczenia. Outsourcing usług. Firmy z branży kosmetycznej i farmacji. Firmy motoryzacyjne.)

 

Zadania ABI na gruncie znowelizowanej ustawy

  • nadzór nad prawidłowością przetwarzania danych i dokumentacją – jak to robić?
  • zapewnienie zapoznania osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych – szkolenie, czy inne formy? Jeśli tak, to jak i kogo szkolić?
  • prowadzenie rejestru zbiorów danych osobowych – przykładowy rejestr.
  • prowadzenie regularnych audytów wewnętrznych (sprawdzeń). Plan sprawdzeń, jak go przygotować i na co zwrócić uwagę? Przykładowy plan.
  • raportowanie o nieprawidłowościach do zarządzających organizacją oraz do GIODO (zasady przygotowania sprawozdań)

Konsultacje

09.00 - 16.00


Zabezpieczenie danych osobowych w zbiorach nieinformatycznych.
(Certyfikacja, fikcja czy fakt? Na co zwrócić szczególną uwagę? Jakich zabezpieczeń użyć? Skąd wiemy jak zabezpieczyć właściwie, czyli źródła rzetelnej informacji. Z doświadczenia Omni Modo.)


Wymagania bezpieczeństwa w zakresie zabezpieczenia danych osobowych i wytyczne do ich realizacji.
(Dokumentacja przetwarzania danych osobowych, przykłady i opis sposobu przygotowania. Organizacja bezpieczeństwa danych. Bezpieczeństwo osobowe. Obszary przetwarzania danych osobowych. Zarządzanie systemami informatycznymi służącymi do przetwarzania danych. Kontrola dostępu do danych osobowych. Monitorowanie zabezpieczeń systemu informatycznego. Rozwój i utrzymanie systemu informatycznego.)

  • Przykładowa dokumentacja (uczestnicy otrzymają wzorcową dokumentację) (Jak ją sporządzić i na co zwrócić szczególną uwagę. Wymogi ustawy a praktyka korporacyjna – czy da się pogodzić?)
  • Klasyfikacja zasobów danych osobowych (Co podlega inwentaryzacji i do czego jest ona potrzebna)
  • Zarządzanie bezpieczeństwem informacji ze szczególnym uwzględnieniem normy ISO 27001
  • Reakcja na awarie bezpieczeństwa IT.


Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO) – kto i po co straszy nas GIODO?
(Rola Administratora Bezpieczeństwa Informacji w kontaktach z GIODO. Jak przygotować się do kontroli GIODO? Jak prowadzić korespondencję z GIODO. Z doświadczeń Omni Modo.)


Postępowania administracyjne w sprawach związanych z ochroną danych osobowych.
(Rodzaje spraw i terminy. Skargi podmiotów danych. Wyłudzanie odszkodowań. Case study. )


Odpowiedzialność prawna za niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych (oraz za czyny godzące w ochronę informacji).
(Odpowiedzialność administratora danych oraz użytkownika końcowego i innych osób biorących udział w procesie przetwarzania danych.)


Zmiany w prawie krajowym i europejskim (omówienie projektowanych zmian):
(projekt rozporządzenia UE zastępującego Dyrektywę, projekty regulacji dotyczących monitoringu wizyjnego)


Gorące tematy:

  • Czy zgody w marketingu można połączyć? Dlaczego mamy tak dużo klauzul?
  • Co jest podstawą pozyskania danych kandydata – czy coś się zmieni?
  • Czy szykuje nam się nowelizacja polskiej ustawy?
  • Kiedy realnie zacząć myśleć o nowelizacji europejskiej i jak do niej się przygotować?
  • Pierwsze problemy ze sprawdzeniami i pierwsze zlecenia sprawdzeń przez GIODO.
  • Inne aktualnie nurtujące ABI problemy.

Konsultacje

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

TRENERZY SZKOLENIA

Opinie o szkoleniach

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Justyna Baryła-Rychert

Project Manager
tel. +48 (22) 266 08 47
fax: (22) 266 08 51

j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert

Interesuje Cię to szkolenie?

Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
Preferuję kotakt:

ZGŁOSZENIE NA SZKOLENIE

Zgłoszenie prosimy przesłać na adres szkoleniaeksperckie@projektgamma.pl lub faks 22 266 08 51 Wybrane szkolenie:

ADMINISTRATOR BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI Warsztaty z uwzględnieniem nowelizacji ustawy

Termin szkolenia: 3 marzec 2016 r. do 4 marzec 2016 r.
Imię i NazwiskoStanowiskoTelefonAdres e-mail

1*

2

3

4

5

* Zaproszenia wysyłamy bezpośrednio do uczestników szkolenia – e-mailem.

Warunki zgłoszenia
  • Cena uczestnictwa dla 1 osoby:
    Do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.
  • Cena obejmuje prelekcje, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch.
  • Wypełnienie formularza zgłoszeniowego stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp.j.
  • Odbiór zgłoszenia potwierdzimy mailem.
  • Prosimy o dokonanie wpłaty w terminie 14 dni od momentu otrzymania faktury.
    Wpłaty należy dokonać na konto:
    Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp. J.
    01-612 Warszawa
    ul. Mysłowicka 15
    Nr konta: 26 1140 2017 0000 4102 0842 7785
  • W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie późniejszym niż 14 dni przed warsztatami, uczestnik zostanie obciążony kosztami w wysokości 20% opłaty za udział.
  • Rezygnacja ze szkolenia w terminie późniejszym niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia będzie skutkowała obciążeniem uczestnika całkowitym kosztem za szkolenie. Odwołanie zgłoszenia musi być dokonane w formie pisemnej.
  • Zamiast zgłoszonej osoby w Wydarzeniu może wziąć udział inny pracownik firmy.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie oraz do odwołania Wydarzenia.
  • Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w wydarzeniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.

Szkolenia - hr, kadry, płace

zobacz najbliższe szkolenia.
2018-08-23
23 sierpień 2018 -
2018-08-24
24 sierpień 2018
Warszawa
Warszawa
Korzystanie z wielu funkcji programu MS Excel pozwala na automatyzację wielu czynności. Trener prowadzący jak szybko przygotowywać raporty, zestawienia zarówno te prostsze jak i rozbudowane. Zapraszamy na szkolenie MS Excel w dziale personalnym.
Aktualny stan prawny oraz planowane zmiany
2018-09-13
13 wrzesień 2018
2018-09-13
Warszawa
Warszawa
Praktyczne przedstawienie prawnych aspektów współpracy ze związkami zawodowymi. Zapraszamy na szkolenie Współpraca pracodawcy ze związkiem zawodowym.
SYTUACJE PROBLEMATYCZNE | Aspekt prawny, ubezpieczeniowy oraz podatkowy – kompendium wiedzy dla praktyków
2018-09-13
13 wrzesień 2018
2018-09-13
Warszawa
Warszawa
Sytuacje problematyczne. Aspekt prawny, ubezpieczeniowy oraz podatkowy – kompendium wiedzy dla praktyków. Zapraszamy na szkolenie Umowy cywilnoprawne w praktyce w 2018 r.
2018-09-20
20 wrzesień 2018 -
2018-09-21
21 wrzesień 2018
Warszawa
Warszawa
Budowa efektywnych systemów wynagradzania. W programie: nowoczesne rozwiązania do zarządzania wynagrodzeniami, tworzenie systemu taryfowego, siatki płac i tabel zasadniczych, dobór formy premiowania, systemy premiowe.
Akta osobowe, związki zawodowe, Pracownicze Plany Kapitałowe, monitoring pracowników – ORAZ PRZEGLĄD ORZECZNICTWA SN I STANOWISK MPIPS DOTYCZĄCYCH KADR I PŁAC
2018-09-20
20 wrzesień 2018 -
2018-09-21
21 wrzesień 2018
Warszawa
Warszawa
Przedstawiamy praktyczne aspekty przepisów prawa pracy wraz z odpowiedziami na problemy pojawiające się w codziennym funkcjonowaniu firmy. Zapraszamy na szkolenie : zmiany w prawie pracy 2018/2019 r.
RODO W PRAKTYCE
2018-10- 5
5 październik 2018
2018-10- 5
Warszawa
Warszawa
Nadeszła rewolucja w zakresie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. 25 maja 2018 weszły do obowiązywania w Polsce przepisy unijnego rozporządzenie o ochronie danych osobowych, tzw. RODO, wraz z nową krajową ustawą o ochronie danych osobowych, modyfikującą szereg aktów prawnych w odniesieniu do przetwarzania danych zgodnie z RODO, w tym w szczególności związanych z szeroko pojętym prawem pracy.
2018-10-18
18 październik 2018 -
2018-10-19
19 październik 2018
Warszawa
Warszawa
Mierzenie efektywności poszczególnych projektów i procesów HR pozwala podejmować racjonalne, uzasadnione decyzje dotyczące dalszego inwestowania bądź zmiany kierunku podejmowanych działań. Zapraszamy na szkolenie Mierniki efektywności działu personalnego.
Organizacja, planowanie i rozliczanie czasu pracy w 2018 r. warsztaty
2018-10-22
22 październik 2018 -
2018-10-23
23 październik 2018
Warszawa
Warszawa
Zapraszamy na zaawansowane dwudniowe szkolenie planowanie i rozliczania czasu pracy w 2018 r. Aktualny stan prawny oraz orzecznictwo. Ekspert prowadzący z dużym doświadczaniem zawodowym i prowadzeniu tego typu szkoleń, autor licznych publikacji i książek z dziedziny prawa pracy, czasu pracy.
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.