Szkolenie w sposób kompleksowy przygotowuje do pełnienia funkcji ABI według nowych standardów

ADMINISTRATOR BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI

Warsztaty z uwzględnieniem nowelizacji ustawy

Warsztaty z uwzględnieniem nowelizacji ustawy o RODO. Szkolenie administrator bezpieczeństwa informacji poprowadzi ekspert, który potrafi interpretować przepisy i wskazuje zastosowania, które pozwalają przestrzegać ustawę nie dezorganizując całej firmy.

IDEA SZKOLENIA

Warsztaty mają za zadanie w sposób praktyczny wprowadzić uczestników w tematykę ochrony danych z punktu widzenia administratora bezpieczeństwa informacji. Celem jest przekazanie wiedzy, która pozwoli wykonywać na co dzień i w sposób efektywny zadania ABI (zagadnienia prawne jak i informatyczne).

Administrator bezpieczeństwa informacji szkolenie w sposób kompleksowy przygotowuje do pełnienia funkcji ABI według nowych standardów, jakie mają obowiązywać od 2015 r.

Kurs będzie prowadzony w małych grupach i oparty na prezentacjach multimedialnych wzbogaconych o liczne case study. Prowadzony przez praktyków i skierowany do praktyków o zróżnicowanym poziomie znajomości tematu. Uwzględnia nie tylko aktualny stan prawny, ale najważniejsze planowane zmiany w obszarze ochrony danych osobowych na szczeblu krajowym jak i europejskim oraz regulacje obowiązujące w innych krajach. Każdy z uczestników szkolenia z bezpieczeństwa informacji będzie miał możliwość praktycznego rozwiązania nurtujących go problemów, zadania pytań, rozwiania wątpliwości. W trakcie zajęć przedstawione zostaną zarówno zagadnienia ściśle prawne, jak i informatyczne.

Na warsztaty zapraszamy:

  • Osoby pełniące lub mające pełnić funkcję ABI
  • Administratorów danych,
  • Wszystkich zainteresowanych tematyką ochrony danych
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE
Nie ma wyznaczonego terminu szkolenia?
Czy możesz uzyskać 50-80%
dofinansowanie do
szkolenia poprzez BUR?
Najpierw zła informacja (dla niektórych) – firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego oraz te, które zatrudniają powyżej 250 os. nie mogą korzystać z BUR. Są od tego wyjątki:
  • firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego – jeśli mają oddziały w innych województwach to mogą szkolić tam zatrudnione osoby
  • duże przedsiębiorstwa z pozostałych 14 województw mogą szkolić osoby na kontraktach menedżerskich, rozliczających się fakturą, pracowników franczyz oraz zatrudnianych przez zewnętrznych partnerów

    Możesz skorzystać z dofinansowania BUR?

    od 50 do 80% dofinansowania do szkolenia z Europejskiego Funduszu Społecznego na wszystkie szkolenia Gamma.
    To szkolenie nie ma wyznaczonego terminu
    Zapytaj o najbliższy termin szkolenia albo zostaw wiadomość a przypomnimy o nim gdy pojawi się nowy termin.

    Możesz również wyszukać na naszej stronie szkolenie o podobnym temacie i ustalonym terminie.

    1

    Skontaktuj się z nami przez formularz na tej stronie albo telefonicznie.

    2

    Dowiesz się od nas jak dostać dofinansowanie.

    3

    Rozwijaj swoje umiejętności z firmą szkoleniową nr 1 w Polsce.

    4

    Wykorzystaj nowo zdobyte umiejętności do rozwoju swojej kariery!

    PROGRAM SZKOLENIA

    Pozycja Administratora Bezpieczeństwa Informacji w organizacji po 01 stycznia 2015 r.

    (Pozycja prawna ABI w organizacji. Współpraca z Kierownictwem, zatrudnionymi i innymi podmiotami. Case study.)

    ABI, zastępca ABI a osoba nie wpisana do rejestru – blaski i cienie tych rozwiązań.

    • Gdzie naprawdę warto i należy powołać ABI a gdzie mamy przerost formy (czy w przedszkolu naprawdę musi być ABI)?
    • Czy administrator danych, który nie powołał ABI przeprowadza sprawdzenie? Jakie przepisy mają zastosowanie?
    • A może warto zastosować dobre praktyki?

     

    Usytuowanie ABI w organizacji w oparciu o znowelizowane przepisy

    • Jak przekonać administratora danych, że ABI to zysk dla firmy? Przed czym uchroni profesjonalny ABI, co oraz ile zyskamy.
    • Kto może pełnić funkcję ABI. Prawnik czy informatyk a może zupełnie kto inny? (pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych, posiadanie odpowiedniej wiedzy w zakresie ochrony danych osobowych niekaralność za przestępstwo popełnione z winy umyślnej)
    • ABI w hierarchii organizacji. Pierwsze problemy po wejściu w życie zmienionych przepisów. [komu i na jakich zasadach podlegać będzie ABI w ramach organizacji] – case study

     

    Zadania Administratora Bezpieczeństwa Informacji (czyli co może i musi wiedzieć ABI).
    (Jak rozwiązywać konflikty? Warsztaty i studium przypadku wybranych zagadnień. Analiza stosowania w praktyce najtrudniejszych instytucji prawa ochrony danych osobowych.)


    Stosowanie instytucji przewidzianych ustawą o ochronie danych osobowych,

    • ocena legalności przetwarzania danych osobowych klientów i pracowników. (Kiedy należy pytać o zgodę na przetwarzanie danych osobowych, a kiedy takiej zgody unikać? W jaki sposób ewidencjonować zebrane zgody i sprzeciwy? Jak należy wypełnić obowiązek informacyjny? Case study.)
    • Marketing w nowej rzeczywistości prawnej. (Jak zbudować bazę danych? Dlaczego własna baza danych jest tak ważna? Jaką wartość dodaną może wnieść ABI w kontekście marketingu? Jak współpracować z działem marketingu? Jak zbierać zgody po nowelizacji prawa konsumenckiego i prawa telekomunikacyjnego? Ochrona danych osobowych w konkretnych działaniach marketingowych – konkursy, loterie, Facebook, itd. Case study)
    • Powierzenie przetwarzania danych osobowych. (Kiedy należy podpisać umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych. Udział ABI i jego rola w negocjacjach – na co zwracać uwagę. Czy różni się powierzenie od udostępnienia danych osobowych? Administrator danych osobowych w kontekście współpracy z agencjami marketingowymi. Case study.)
    • Prawa osoby, której dane dotyczą. (Jak zrealizować obowiązek informacyjny. W jakiej formie i kiedy odpowiadać na pytania osób których dane posiadamy- case study
    • Przekazywanie danych osobowych w ramach Unii Europejskiej i do państw trzecich. (Zasady przekazywania danych poza obszar Polski. Czy po nowelizacji jest dużo łatwiej?)

     

    Jak na co dzień wypełniać obowiązki Administratora Bezpieczeństwa Informacji.
    (Udział w negocjacjach. Przydatne narzędzia pracy. Korespondencja z klientami i administratorem danych. Dowody realizacji zadań i ich archiwizacja. Zobowiązanie do zachowania tajemnicy. Z doświadczeń Omni Modo.)

    • Sprawdzenia (Audyty) procesorów. (Jak przygotować plan sprawdzeń? jak nie przestraszyć kontrahenta a osiągnąć cel?)
    • Wewnętrzne dokumentowanie przez ABI jego zaleceń – opracowywanie skali ryzyka prawnego – czy decyzja ABI jest ostateczna?
    • Co tak naprawdę ABI wie o organizacji? Czy zostanie dopuszczony do wszystkich tajemnic?
    • Zróżnicowanie zadań Administratora Bezpieczeństwa Informacji w zależności od branży. (Opieka zdrowotna. Marketing. Administracja. Firma produkcyjna. Usługi. Dane kadrowe. Ubezpieczenia. Outsourcing usług. Firmy z branży kosmetycznej i farmacji. Firmy motoryzacyjne.)

     

    Zadania ABI na gruncie znowelizowanej ustawy

    • nadzór nad prawidłowością przetwarzania danych i dokumentacją – jak to robić?
    • zapewnienie zapoznania osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych – szkolenie, czy inne formy? Jeśli tak, to jak i kogo szkolić?
    • prowadzenie rejestru zbiorów danych osobowych – przykładowy rejestr.
    • prowadzenie regularnych audytów wewnętrznych (sprawdzeń). Plan sprawdzeń, jak go przygotować i na co zwrócić uwagę? Przykładowy plan.
    • raportowanie o nieprawidłowościach do zarządzających organizacją oraz do GIODO (zasady przygotowania sprawozdań)

    Konsultacje

    09.00 - 16.00


    Zabezpieczenie danych osobowych w zbiorach nieinformatycznych.
    (Certyfikacja, fikcja czy fakt? Na co zwrócić szczególną uwagę? Jakich zabezpieczeń użyć? Skąd wiemy jak zabezpieczyć właściwie, czyli źródła rzetelnej informacji. Z doświadczenia Omni Modo.)


    Wymagania bezpieczeństwa w zakresie zabezpieczenia danych osobowych i wytyczne do ich realizacji.
    (Dokumentacja przetwarzania danych osobowych, przykłady i opis sposobu przygotowania. Organizacja bezpieczeństwa danych. Bezpieczeństwo osobowe. Obszary przetwarzania danych osobowych. Zarządzanie systemami informatycznymi służącymi do przetwarzania danych. Kontrola dostępu do danych osobowych. Monitorowanie zabezpieczeń systemu informatycznego. Rozwój i utrzymanie systemu informatycznego.)

    • Przykładowa dokumentacja (uczestnicy otrzymają wzorcową dokumentację) (Jak ją sporządzić i na co zwrócić szczególną uwagę. Wymogi ustawy a praktyka korporacyjna – czy da się pogodzić?)
    • Klasyfikacja zasobów danych osobowych (Co podlega inwentaryzacji i do czego jest ona potrzebna)
    • Zarządzanie bezpieczeństwem informacji ze szczególnym uwzględnieniem normy ISO 27001
    • Reakcja na awarie bezpieczeństwa IT.


    Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO) – kto i po co straszy nas GIODO?
    (Rola Administratora Bezpieczeństwa Informacji w kontaktach z GIODO. Jak przygotować się do kontroli GIODO? Jak prowadzić korespondencję z GIODO. Z doświadczeń Omni Modo.)


    Postępowania administracyjne w sprawach związanych z ochroną danych osobowych.
    (Rodzaje spraw i terminy. Skargi podmiotów danych. Wyłudzanie odszkodowań. Case study. )


    Odpowiedzialność prawna za niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych (oraz za czyny godzące w ochronę informacji).
    (Odpowiedzialność administratora danych oraz użytkownika końcowego i innych osób biorących udział w procesie przetwarzania danych.)


    Zmiany w prawie krajowym i europejskim (omówienie projektowanych zmian):
    (projekt rozporządzenia UE zastępującego Dyrektywę, projekty regulacji dotyczących monitoringu wizyjnego)


    Gorące tematy:

    • Czy zgody w marketingu można połączyć? Dlaczego mamy tak dużo klauzul?
    • Co jest podstawą pozyskania danych kandydata – czy coś się zmieni?
    • Czy szykuje nam się nowelizacja polskiej ustawy?
    • Kiedy realnie zacząć myśleć o nowelizacji europejskiej i jak do niej się przygotować?
    • Pierwsze problemy ze sprawdzeniami i pierwsze zlecenia sprawdzeń przez GIODO.
    • Inne aktualnie nurtujące ABI problemy.

    Konsultacje

    Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

    TRENERZY SZKOLENIA

    Opinie o szkoleniach

    Konsultant szkolenia

    Szybki kontakt

    Justyna Baryła-Rychert

    Project Manager
    tel. +48 (22) 266 08 47
    fax: (22) 266 08 51

    j.baryla@projektgamma.pl
    Justyna Baryła-Rychert

    Interesuje Cię to szkolenie?

    Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
    Preferuję kotakt:

    ZGŁOSZENIE NA SZKOLENIE

    Zgłoszenie prosimy przesłać na adres j.baryla@projektgamma.pl lub faks 22 266 08 51 Wybrane szkolenie:

    ADMINISTRATOR BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI Warsztaty z uwzględnieniem nowelizacji ustawy

    Imię i NazwiskoStanowiskoTelefonAdres e-mail
    Firma
    Osoba prywatna
    * Zaproszenia wysyłamy bezpośrednio do uczestników szkolenia – e-mailem.

    Cena uczestnictwa dla 1 osoby:
    Do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.

    Warunki zgłoszenia

    1. Organizatorem szkolenia jest Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (dawniej Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski sp.j.). z siedzibą w Warszawie, ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy pod numerem KRS 0000762160 Numer identyfikacji podatkowej (NIP): 113-26-90-108. REGON: 14111371700000 zwana dalej "Gamma”.
    2. Cena szkolenia obejmuje m. in.: udział w szkoleniu, zestaw materiałów szkoleniowych, certyfikat ukończenia szkolenia. Szczegółowych informacji dotyczących szkolenia (catering, usługi dodatkowe) udziela konsultant. Gamma nie zapewnia dojazdu ani zakwaterowania w czasie trwania szkolenia.
    3. Warunkiem udziału w szkoleniu jest otrzymanie przez Gamma poprawnie wypełnionego formularza zgłoszenia ze strony www.projektgamma.pl, pocztą elektroniczna lub faksem oraz potwierdzenie przez konsultanta Gamma jego otrzymania. Jeśli zgłoszenie ma nastąpić później niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia rekomendujemy wcześniejszy kontakt telefoniczny. Przesłanie do Gamma wypełnionego formularza zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją niniejszych Warunków uczestnictwa oraz z zawarciem umowy pomiędzy Gamma a uczestnikiem szkolenia (w przypadku zgłoszeń od osób fizycznych) lub firmą (w przypadku osób prawnych).
    4. Z zastrzeżeniem punktu 5, Gamma najpóźniej na 7 dni przez terminem rozpoczęcia szkolenia prześle do osób, które zgłosiły chęć udziału w szkoleniu, za pośrednictwem poczty elektronicznej, potwierdzenie udziału w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami organizacyjnymi dotyczącymi szkolenia.
    5. O przyjęciu na szkolenie decyduje kolejność zgłoszeń. Gamma zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia w danym terminie szkolenia, jeżeli:
      a) lista uczestników będzie już zamknięta,
      b) w przypadku nie zgłoszenia się minimalnej liczby osób.
    6. Gamma zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu na 7 dni przed terminem szkolenia.
    7. W przypadkach określonych w punkcie 5 i 6, wszelkie kwoty wpłacone tytułem zapłaty za udział w szkoleniu zostaną zwrócone w całości w ciągu 14 dni od daty przekazania stosownej informacji do uczestnika szkolenia, za wyjątkiem sytuacji, kiedy strony uzgodnią, że wpłacona kwota zostanie zaliczona na poczet zapłaty za udział uczestnika w szkoleniu w innym terminie.
    8. Płatność za szkolenie powinna wpłynąć na konto Gamma nr 26 1140 2017 0000 4102 0842 7785 najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania faktury za udział w szkoleniu, o którym mowa w punkcie 4 (decyduje data wysłania faktury drogą tradycyjną lub elektroniczną).
    9. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w drugim dniu szkolenia w przypadku szkoleń dwudniowych i przesłana pocztą lub elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.
    10. Rezygnacja z udziału w szkoleniu na 8 lub więcej dni przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia nie pociąga za sobą żadnych obciążeń finansowych, pod warunkiem przesłania informacji o rezygnacji z udziału w szkoleniu w formie listu, faksu lub poczty elektronicznej na adres Gamma. Decydująca jest data wpływu oświadczenia o rezygnacji do Gamma
    11. W przypadku zgłoszenia rezygnacji z udziału w szkoleniu na mniej niż 7 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, Gamma zachowuje prawo do pełnego wynagrodzenia, tak jak za należycie wykonane szkolenie.
    12. Oświadczenie o chęci udziału w szkoleniu w terminie innym niż potwierdzony przez Gamma zgodnie z punktem 4, jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu w uprzednio wybranym terminie.
    13. Odpowiedzialność stron z tytułu utraconych korzyści jest niniejszym wyłączona na mocy art. 361 § 2 KC strony mogą ograniczyć odpowiedzialność z tytułu umowy tylko do wysokości poniesionych strat. Pozwala to złagodzić odpowiedzialność odszkodowawczą w przypadku poniesienia szkód przez strony. Obowiązek ich naprawienia będzie obejmował tylko postanowienia zapisane w umowie, która jednocześnie z góry określa ich wartość majątkową
    14. Gamma będzie rozpatrywać wyłącznie reklamacje dotyczące szkoleń otrzymane w formie pisemnej w terminie do 30 dni od daty zakończenia szkolenia. Reklamacje otrzymane po tym terminie nie będą rozpatrywane.
    15. Wszelkie prawa do własności intelektualnej realizowanych w ramach umowy szkoleń pozostają własnością Konsorcjum Szkoleniowo-Doradczego Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (dawniej Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski sp.j.)., właściciela marki Gamma i nie są przenoszone na Klienta. Zabronione jest powielanie materiałów szkoleniowych, przekazanych uczestnikom, nawet we fragmentach oraz usuwanie informacji o prawach autorskich.
    Państwa dane osobowe oraz dane zgłoszonych uczestników będą przetwarzane przez administratora - Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (dawniej Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski sp.j.). z siedzibą w Warszawie przy ul. Mysłowickiej 15, 01-612 Warszawa, w celu realizacji umowy - zamówienia, a za dodatkową i odrębną zgodą w celach handlowo-marketingowych kierowanych do osoby zgłaszającej, która udzieliła ww. zgody. Osoba zgłaszająca ma prawo cofnąć zgodę w dowolnym momencie. Osoba zgłaszająca uczestnika potwierdza, że otrzymała jego zgodę na udostępnienie danych osobowych administratorowi w celu organizacji i realizacji szkolenia. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Podstawą przetwarzania danych jest umowa – zamówienie, a w przypadku, o którym mowa powyżej również zgoda osoby zgłaszającej. Odbiorcami danych będą: upoważnieni pracownicy lub współpracownicy administratora, dostawcy usług internetowych, a w razie potrzeby również podmioty takie jak: firmy pocztowe, kurierskie. Administrator nie przekazuje Pana/Pani danych za granicę, lecz może do tego dojść w wyniku działalności dostawcy usług internetowych, który gromadzi dane klientów na swoich serwerach. Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji umowy – zamówienia lub wycofania zgody o której mowa powyżej. chyba że administrator będzie posiadać prawo do ich dalszego przetwarzania w oparciu o swój usprawiedliwiony interes lub inną podstawę prawną. Przysługuje Państwu prawo do wglądu do nich, jak również możliwość ich poprawiania, a w odniesieniu do przetwarzania danych w celach marketingowych prawo do wniesienia sprzeciwu.

    Szkolenia - prawo

    zobacz najbliższe szkolenia.
    2019-10-21
    21 października 2019
    2019-10-21
    Warszawa Warszawa
    Celem szkolenia prawo wodne jest przedstawienie słuchaczom przepisów nowego Prawa wodnego oraz najnowszych zmian, a także rozporządzeń wykonawczych do ustawy.
    2019-11-18
    18 listopada 2019 -19 listopada 2019
    2019-11-19
    Warszawa Warszawa
    Od 1 stycznia 2019 r. zaczęły obowiązywać nowe przepisy w zakresie prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej. Akta osobowe pracowników mają być podzielone, nie jak dotychczas na 3, lecz na 4 części. Teczka osobowa została bowiem powiększona o część D, w której zawiera się dokumenty dotyczące karania pracownika lub ponoszenia przez niego odpowiedzialności porządkowej.
    2019-11-18
    18 listopada 2019 -19 listopada 2019
    2019-11-19
    Wrocław Wrocław
    Od 1 stycznia 2019 r. zaczęły obowiązywać nowe przepisy w zakresie prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej. Akta osobowe pracowników mają być podzielone, nie jak dotychczas na 3, lecz na 4 części. Teczka osobowa została bowiem powiększona o część D, w której zawiera się dokumenty dotyczące karania pracownika lub ponoszenia przez niego odpowiedzialności porządkowej.
    2019-11-21
    21 listopada 2019
    2019-11-21
    Warszawa Warszawa
    Pracodawcy posiadający w swoim zakładzie organizacje związkowe są zobowiązani do wykonywania wielu obowiązków wynikających z ustaw i orzecznictwa sądowego. Jednocześnie powinni mieć oni świadomość, iż przysługują im również konkretne uprawnienia względem organizacji i działaczy związkowych.
    2019-11-22
    22 listopada 2019
    2019-11-22
    Warszawa Warszawa
    Od 24 stycznia 2018 r. marszałkowie województw prowadzą rejestr i bazę danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO). Nowy rejestr zastąpił dotychczas funkcjonujący i administrowany przez GIOŚ.
    2019-11-25
    25 listopada 2019
    2019-11-25
    Warszawa Warszawa
    Szkolenie warsztatowe wraz z elementami prawa dot. nieruchomości - praca na dokumencie. Zapraszamy na szkolenie jak czytać odpisy z ksiąg wieczystych.
    2019-11-28
    28 listopada 2019 -29 listopada 2019
    2019-11-29
    Warszawa Warszawa
    Szkolenie wycena nieruchomości - weryfikacja zawartości operatu szacunkowego. Przedstawienie możliwych podejść, metod i technik wyceny wraz z obszernym komentarzem praktycznym. Omówienie orzecznictwa, najczęściej popełnianych błędów dot. operatu szacunkowego. Zapraszamy na szkolenie Wycenia nieruchomości - prawidłowy operat szacunkowy.
    2019-12- 6
    6 grudnia 2019
    2019-12- 6
    Wrocław Wrocław
    Już od drugiej połowy 2019 r. każda firma zatrudniająca 250 i więcej pracowników będzie zobowiązana do zaoferowania PPK. Nowe regulacje wprowadzają szereg rozwiązań nieznanych dotychczas pracodawcom. Wymagane jest wprowadzenie procedur i rozwiązań, które mogą wywołać pytania i wątpliwości po stronie pracodawcy, ale również i pracownika.
    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
     ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.